آموزشی

غیر قابل انکار ترین نیاز یک آشپزخانه یخچال صنعتی است!

یخچال صنعتی

یخچال صنعتی غیر قابل انکار ترین نیاز یک آشپزخانه!

در این متن درباره یکی از انواع لوازم آشپزخانه صنعتی به نام یخچال صنعتی اطلاعاتی به دست خواهید آورد؛ با متن همراه باشید.

از مهم ترین و غیر قابل انکار ترین لوازم آشپزخانه صنعتی می‌‌توان به یخچال صنعتی اشاره کرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متن زیر همراه شوید.

 

آشنایی با مفهوم یخچال صنعتی

چرا به این نوع یخچال‌ها، یخچال صنعتی گفته می‌شود ؟ این سوالی است که تا به این قسمت از متن برای بیشتر خوانندگان این مطلب ایجاد شده است؛ منظور از یخچال صنعتی یخچالی است که ابعاد آن نسبت به یخچال‌های عادی  بزرگ تر است و در آشپزخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با برخی از لوازم ضروری رستوران

نکاتی که هنگام خرید یخچال صنعتی باید به آن دقت کرد

  • دقت در ابعاد و اندازه : هنگام خرید و تهیه یخچال صنعتی برای آشپزخانه خود دقت کنید که اندازه آن و محیط آشپزخانه شما با هم تناسب داشته باشند.
  • نوع استفاده : دومین نکته ای که هنگام خرید یخچال صنعتی باید توسط شما رعایت شود، درباره نوع استفاده است؛ در صورتی که نوع استفاده خود از این نوع یخچال را مشخص کنید می‌توانید خریدی راحت تر و مطمئن تر داشته باشید؛ پس انواع یخچال صنعتی را با توجه به نوع استفاده نام می‌بریم :
  • یخچال صنعتی : برای نگه داشتن انواع کباب‌ها که به صورت تک درب می‌باشد.
  • یخچال صنعتی که از آن هم برای نگه داشتن کباب‌ها استفاده می‌شود با این تفاوت که این نوع، دارای دو درب می‌باشد.
  • نوع دیگری از یخچال‌های صنعتی در بازار موجود هستند که به صورت ایستاده بوده و در دو نوع تک در و دو درب موجود می‌باشند.
  • یخچال صنعتی ویترینی : همان طور که از نام آن مشخص است به صورت ویترینی می‌باشد و برای نمایش، تبلیغ و جذب محصولات به مشتریان از آن استفاده می‌شود؛ این نوع یخچال‌ها هم به صورت دو درب و هم به صورت تک درب نیز در بازار موجود می‌باشند؛ بیشتر موارد استفاده از این یخچال‌ها در سوپر مارکت‌ها و مغازه‌های قنادی فروشیست برای نمایش مواد غذایی درون آن به مشتریان و انتخاب توسط مشتری.
  • از دیگر انواع یخچال صنعتی که از انواع بسیار مهم و ضروری برای نگه داری مواد غذایی می‌باشد، معروف به یخچال قصابی است؛ یخچال قصابی نیز در دو نوع تک درب و دو درب در بازار برای نگه داری گوشت توسط قصاب‌ها موجود است.

مهم ترین مشخصه‌های یک یخچال صنعتی

مهم ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی که یک فرد هنگام خرید یخچال صنعتی باید به آن‌ها دقت کند شامل موارد زیر می‌شود :

  • وجود عایق حرارتی: هنگام خرید این یخچال، حتما آن را از تمامی‌ابعاد مورد بررسی قرار دهید؛ هم چنین آن را از لحاظ وجود عایق حرارتی، بین قسمت بیرونی و داخلی یخچال بررسی کنید تا دارای جنس مناسب و خوب باشد.
  • درب شیشه ای: از دیگر انواع یخچال صنعتی می‌توان به یخچال‌هایی که درب آن از جنس شیشه است، اشاره کرد؛ البته این نوع درب مناسب یخچال‌های ویترینی می‌باشد؛ این نوع درب‌ها نیز، باید دارای عایق حرارتی باشند تا مانع ورود هوای بیرون به داخل یخچال شوند.WhatsApp Image 2020 04 13 at 14.38.52
  • جنس خود یخچال: بدنه یخچال صنعتی باید از جنس ورق استنلس استیل باشد و هم چنین باید ضخامت کافی را برای نگه داری مواد غذایی دارا باشد.
  • دقت به قسمت پشت یخچال: هنگام بررسی یخچال صنعتی که می‌خواهید آن را خریداری کنید، دقت کنید که قسمت پشت و نیز زیر موتور آن، از جنس ورق گالوانیزه ساخته شده باشد؛ ضخامت جداره درونی و بیرونی یخچال صنعتی باید در حد متعادلی باشد که این میزان در حدود 7 سانتی متر می‌باشد؛ درب یخچال صنعتی از نوع مگنتی ساخته شده است تا هنگامی‌که شما درب آن را باز و بسته می‌کنید، این عملیات بدون هیچ فشاری و به راحتی انجام شود.
  • بررسی سیستم برودتی: یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک یخچال صنعتی این است که باید دارای باید دارای سیستم برودتی با کیفیتی باشد؛ این سیستم اگر از نوع فن دار باشد که فوق العاده است؛ این سیستم فن دار باعث می‌شود که هوای خنک درون یخچال به تمامی‌قسمت‌های آن به طور یکسان برسد و مانع از فاسد شدن مواد غذایی شود.

هنگام خرید یخچال بهتر است که نکات بالا را نیز مد نظر داشته باشید؛ برای یک خرید خوب باید از یک فروشگاه دارای محصولات با کیفیت و مطمئن خریداری کنید یا با یک فرد متخصص و با تجربه خرید کنید و یا اطلاعات خودتان باید دراین زمینه کافی باشد؛ امید است که این مطالب موثر باشد و به کارتان بیاید.

logo2

آشپزالات فروشنده انواع لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود و کافی شاپ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *