آموزشی

کاربردهای تاپینگ پیتزا و ساندویچ

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

آشنایی با کاربردهای تاپینگ پیتزا و ساندویچ

آیا می دانید در آشپزخانه های صنعتی چگونه پیتزا و ساندویچ را آماده می کنند؟ در خیلی از فست فودها و رستوران ها، اقدام به ریختن مواد اولیه به منظور بالا بردن سرعت کار، درون لگن های تاپینگ پیتزا و ساندویچ می کنند و از این طریق، به آماده کردن تعداد زیادی ساندویچ یا پیتزا در کمترین زمان ممکن می پردازند.

خرید تاپینگ پیتزا و ساندویچ، چه مزایایی دارد؟

هدف ما از نگارش این مقاله، معرفی تاپینگ پیتزا و ساندویچ به عنوان یکی از ساده ترین لوازم فست فود می باشد. و همچنین به شرح انواع این تجهیزات و خصوصیات آنها خواهیم پرداخت. تا با مطالعه آن، هنگام خرید این تجهیزات، دست به بهترین و مناسب ترین انتخاب در این زمینه بزنید.

معرفی تاپینگ پیتزا و ساندویچ

به استفاده از تاپینگ پیتزا در بیشتر آشپزخانه های صنعتی به عنوان یکی از پر مصرف ترین لوازم جهت آماده کردن ساندویچ و پیتزا پرداخته می شود. افرادی که در این حوزه به فعالیت مشغول هستند، با بکارگیری این تجهیزات کار برایشان خیلی راحت تر خواهد شد. امکان دسته بندی و تفکیک انواع مواد غذایی با بهره گیری از تاپینگ فست فود فراهم شده و همین مسئله سبب افزایش سرعت کار خواهد شد.

تاپینگ را می توان یک میز فلزی که شامل بخش های مختلف مجزا شده می باشد، دانست که ضد زنگ بوده و از جنس استیل ضد خش برخوردار است. امکان ریختن و دسته بندی انواع مواد اولیه درون لگن موجود در هر بخش وجود دارد. با توجه به اینکه بنماری تاپینگ یا همان لگن نام برده شده، دارای جنسی از استیل مرغوب بوده و می توان آن را شستشو داد، از این رو، هیچگونه اثری بر روی کیفیت مواد غذایی و اد اولیه نخواهد گذاشت و قادر به نگهداشتن آنها به مدت طولانی هستید.

همچنین، پوشاندن هر لگن با یک درب سراسری یا تکی در بیشتر مدل های تاپینگ فست فود صورت می گیرد. تا از این طریق، آلودگی ها به درون آن راه پیدا نکند.

علاوه بر آن، یخچالی نیز به منظور پیشگیری از خراب و فاسد شدن مواد غذایی و همچنین خنک نگهداشتن آنها، در بخش زیرین اکثر تاپینگ ها تعبیه شده است. امکان استفاده از بخش پیشخوان دستگاه، جهت ترکیب مواد غذایی و میزکار وجود دارد.

این تاپینگ ها در آشپزخانه های صنعتی سبب ایجاد تحولی عظیم در حوزه آشپزی شده اند و راحت تر کردن انجام کارها را برای افراد به همراه دارند. در ادامه، ویژگی ها و مشخصات فنی تاپینگ فست فود را شرح خواهیم داد.

تاپینگ ساندویچ و پیتزا در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • دارای ویژگی تنظیم دما و ترموستات
  • برخورداری از پلاستوفوم به عنوان عایق
  • داشتن چیلر
  • دارای بدنه استنلس استیل ضد زنگ و ضخیم
  • بسته به سایز دستگاه، مجهز به کمپرسور قوی
  • مجهز به یخچال بدون برفک
  • وجود یخچال در زیر تاپینگ جهت نگهداری از مواد غذایی

کاربردهای تاپینگ پیتزا و ساندویچ

امکان استفاده از این تجهیزات در موارد دیگری به غیر از تاپینگ پیتزا و ساندویچ وجود دارد. با توجه به اینکه می توانید اقدام به ریختن مواد اولیه تهیه پیتزا همچون، پنیر، قارچ خرد شده، پپرونی، فلفل دلمه، گوشت و گوجه درون هر کدام از بنماری های تاپینگ نمایید و از این طریق، دسترسی کامل به این مواد اولیه دارید، در نتیجه  قادر به تهیه پیتزا در حداقل زمان ممکن خواهید بود. بنابراین، از اساسی ترین تجهیزات در زمینه تهیه فست فود می توان به تاپینگ پیتزا اشاره نمود.

همچنین جهت تهیه ساندویچ نیز می توان از این ابزار بهره برد، یعنی با ریختن مواد اولیه ساندویچ مثل کاهو، خیار شور، گوجه و غیره به صورت خرد شده در لگن و سپس قرار دادن آنها درون ساندویچ، می توانید اقدام به آماده سازی سریع یک ساندویچ فوق العاده نمایید.

لازم به ذکر است که کاربرد این تجهیزات فقط به فست فودها ختم نخواهد شد. بلکه می توان از آنها در رستوران ها نیز استفاده نمود. به این صورت که امکان ریختن انواع مواد غذایی در داخل بنماری تاپینگ و ارائه آن به شکل سلف سرویس وجود دارد. از دیگر موارد استفاده از این تاپینگ ها، در بستنی فروشی ها می باشد که جهت تفکیک طعم های بستنی اسکوپی می توان از تاپینگ های یخچال دار بهره گرفت.

انواع مختلف تاپینگ فست فود

رستوران ها و فست فودها اقدام به استفاده از انواع مختلفی از تاپینگ پیتزا و ساندویچ بسته به میزان حجم کاری خود می کنند. بنابراین، امکان متغیر بودن تعداد لگن های این تاپینگ ها بر اساس نیاز متقاضی جهت سرویس دهی وجود داشته، ولی به طور معمول، فروش مدل هشت تایی آن در مقایسه با نمونه های دیگر بیشتر خواهد بود. همچنین تفاوت در سایز لگن تاپینگ و متغیر بودن تعداد لگن ها از 20-4 تایی به چشم می خورد.

طراحی این تاپینگ ها در 2 مدل لبه دار و ساده صورت می گیرد. یک بخش شیشه ای در جلوی دستگاه که مانع از وارد شدن آلودگی ها به درون تاپینگ می گردد، در تاپینگ های لبه دار تعبیه شده است. همچنین برای ایجاد فضای بیشتر برای کارکنان رستوران ها، در بخش فوقانی تاپینگ 1 یا 2 طبقه جهت گذاشتن ابزار و مواد دیگر در نظر گرفته شده است.

موضوع ابعاد تاپینگ ها را می توان اصلی ترین تفاوت آنها دانست. امکان تقسیم بندی تاپینگ ها به دو دسته پایه دار و رومیزی با توجه به اندازه آنها وجود دارد. تولید تاپینگ های رومیزی به دو صورت بنماری لگن دار ساده و تاپینگ سرد انجام می گیرد و بدون یخچال است. در حالی که تاپینگ های پایه دار دارای یخچال در بخش زیرین دستگاه خواهند بود. به منظور دورچین سلف سرویس در فلافلی ها و فست فودها، تاپینگ ساده به کار گرفته می شود. از دیگر کاربردهای تاپینگ، سرو سالادها و ترشیجات مختلف می باشد.

مزایای خرید تاپینگ پیتزا و ساندویچ

1- به کمک این تاپینگ ها از قبل قادر به خرد کردن و آماده سازی مواد اولیه جهت تهیه پیتزا و ساندویچ خواهید بود. تاپینگ های یخچال دار سبب خنک ماندن مواد غذایی درون آنها شده و مانع از پلاسیدگی و زنگ زدگی سبزیجات خواهند شد.

2- انتخاب صحیح ابعاد تاپینگ پیتزا و ساندویچ از نکات مهم و اصلی در خرید این تجهیزات محسوب می شود که بایستی افراد دست به انتخاب بهترین گزینه بسته به فضای آشپزخانه خود و همچنین نیازهایشان بزنند.

3- توجه به موتور دستگاه، مهم‌ترین مسئله در زمان خرید تاپینگ یخچال دار است. موتور این نوع تاپینگ‌ها، در عین حال که بایستی توانایی نگهداری طولانی مدت مواد غذایی را داشته باشد، بلکه باید از قدرت و طول عمر بالایی برخوردار بوده و دارای هزینه تعمیر کمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *