مقالات مرتبط با اسپرسو سازها, آموزشی

چگونگی درست کردن قهوه پر فوم با استفاده از دستگاه

چگونگی درست کردن قهوه پر فوم با استفاده از دستگاه

قهوه پر فوم، نوشیدنی محبوب

از گذشته تا به حال چای جزو نوشیدنی های محبوب و در رده اول نوشیدنی های پر مصرف ایرانیان بوده است ولی روز به روز بر تعداد مصرف کنندگان قهوه افزوده می شود به طوری که در چند سال آینده شاهد محبوبیت شدید این نوشیدنی خاص در بین افراد خواهیم بود.

 

 قهوه جزو نوشیدنی هایی می باشد که به شیوه هایی گوناگون و در مدل هایی مختلف تهیه می شود که از خوشمزه ترین انواع آن میتوان به قهوه پر فوم اشاره کرد که با دستگاه های مختلف تولید می شود.

 

چگونگی درست کردن قهوه پر فوم با استفاده از دستگاه

نوشیدنی های گرم همچون قهوه از پرطرفدار ترین نوشیدنی های منو کافه ها می باشد که در فصل سرد پاییز و زمستان مصرف می شود و در برخی از مدل های نوشیدنی قهوه که تهیه می شود لایه ای از کف شیر یا به اصطلاح فوم روی آن قرار دارد که با تزئینات زیبا توجه ما را به خود جلب می کند.

 

تهیه این لایه زیبا در کافی شاپ ها با استفاده از دستگاه های قهوه ساز صورت می گیرد البته تهیه قهوه پر فوم به روش خانگی کمی سخت اما شدنی است.

 

در ابتدا به چگونگی درست کردن قهوه پر فوم با استفاده از دستگاه می پردازیم و همانطور که گفته شد قهوه پر فوم در کافی شاپ ها و با استفاده از دستگاه قهوه ساز تهیه می شود که با کمک آپشن های ویژه دستگاه، می توان قهوه پر فوم خوشمزه ای تهیه کرد و سپس با قالب تزئیناتی زیبا بر روی آن انجام داد.

چگونگی درست کردن قهوه پر فوم

یکی از اجزای دستگاه قهوه ساز دسته بخار می باشد که درون یک پارچ مخصوص دستگاه قرار می گیرد و دمای محتویات آن را افزایش می دهد که در ابتدا باید شیر سرد را به مقدار لازم درون این پارچ ریخته و سپس پارچ را روی پایه دستگاه نصب کنیم و سپس دکمه مربوط به روشن شدن دسته بخار را فشار می دهیم تا شروع به فعالیت کند و همزمان با افزایش دمای شیر، کف بر روی آن نیز تشکیل شود.

 

بهتر است از دماسنج کمک بگیرید و زمانی که دمای پارچ به 70 درجه رسید دسته بخار را خاموش کنید، حال با مشاهده محتویات درون پارچ متوجه می شوید که کف بسیاری بر روی شیر ایجاد شده است که می توانید از آن برای تهیه قهوه پر فوم استفاده کنید.

 

یکی از نکاتی که برای تهیه قهوه پر فوم با دستگاه قهوه ساز باید به آن توجه کنید این مورد می باشد که پارچ دستگاه را به میزانی از شیر پر کنید که فضای اضافه برای کف وجود داشته باشد و دقت کنید که کوچک بودن ظرف مانع از ایجاد کف نشود.

 

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از گرفتن کف از شیر بهتر است که شیر کاملا سرد باشد و بعد آن را درون پارچ دستگاه قهوه ساز بریزید زیرا در حالت سرد، کف بهتری از شیر ایجاد می شود و می توانید قهوه پر فوم تری داشته باشید.

 

با این شیوه، کف شیری که تهیه کرده اید سبک خواهد بود و برای مخملی تر کردن کف شیر بهتر است حفره کوچکی که در ابتدای دسته بخار وجود دارد را به صورت مماس با کف شیر قرار دهید تا کف شیر به صورت ریز تر و خامه ای باشد و بهتر فرم بگیرد.

 

در نهایت این فوم شیر مخملی باعث افزایش کیفیت قهوه پر فوم خواهد شد و در تصویر پایین این دسته بخار و مماس بودن حفره دسته با کف شیر را مشاهده می کنید.

نحوه صحیح قرارگیری دسته بخار و پارچ شیر

 

حتما بخوانید:آموزش نحوه استفاده از لوازم کافی شاپی

 

با استفاده از دستگاه های دیگر همچون فرنچ پرس، روش مایکروفر و همزن نیز می توان فوم شیر را تهیه کرد ولی استفاده از دستگاه قهوه ساز به این عمل سرعت بخشیده و کیفیت کار را بالا می برد.

 

 در کافی شاپ برای رضایت مشتریان، شما به سرعت عمل زیادی احتیاج دارید که با دستگاه قهوه ساز می توانید قهوه پر فوم با کیفیتی را در مدت زمانی کوتاه تهیه کنید.

 

معرفی نمونه های برتر دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز جزو اصلی ترین ابزار ها در تولید قهوه ای خوشمزه می باشد که انواع متنوعی را دارا می باشد و به وسیله این دستگاه ها می توان قهوه درجه یک تهیه کرد.

 معمولا کاربرد این مدل دستگاه ها در کافی شاپ ها بیشتر از مصارف خانگی می باشد؛ در ادامه به معرفی برخی از دستگاه های قهوه ساز می پردازیم.

کمکس: این وسیله شاید بیشتر به عنوان یک دکوری و اثر هنری به نظر برسد تا یک قهوه ساز، قهوه سازی است که در دکور کافی شاپ ها دیده می شود و از سال 2000 تا به امروز مشغول تولید قهوه بوده است که هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و یک دستگاه ساده است.

فرنچ پرس: از دیگر قهوه ساز هایی که اکثر قهوه دوستان با آن آشنایی دارند و در خانه، محل کار، مسافرت و غیره شما را یاری خواهد کرد که با یاد گرفتن شیوه صحیح استفاده از آن می توانید قهوه ای بی نظیر تهیه کنید.

موکاپات: این قهوه ساز در حجم های متفاوت به تولید رسیده و تهیه قهوه با آن بسیار آسان است و همچون فرنچ پرس وسیله ای کاربردی در مصارف خانگی و کافی شاپ ها نیز می باشد که در این مدل قهوه ساز، آب پس از جوشیدن از روی پودر قهوه عبور کرده و نوشیدنی قهوه تولید می شود.

دستگاه اسپرسو ساز: دستگاهی دیجیتال می باشد که به تهیه انواع اسپرسو ها کمک بسیاری می کند و آپشن هایی ویژه همچون دسته بخار دارد که در فوم سازی به ما کمک شایانی می کند؛ کافی شاپ ها از طرفداران این دستگاه می باشند که به دنبال تهیه قهوه هایی پر فوم و درجه یک می باشند.

خرید آسان و بی دغدغه دستگاه قهوه ساز

شاید در نگاه اول دستگاه قهوه ساز کمی گران به نظر برسد اما با شناخت ویژگی های آن متوجه خواهید شد که هزینه کردن برای یکی از این دستگاه ها، خود صرفه جویی در هزینه های مختلف می باشد که در غیاب این دستگاه در کافی شاپ یا مصارف خانگی متحمل خواهید شد.

 

با استفاده از دستگاه قهوه ساز می توانید در مدت زمانی کوتاه، قهوه پر فوم با کیفیتی را تهیه کنید که رضایت مشتری را به کیفیت و سرعت کار جلب کنید و در کنار خریدی آسان و مطلوب، می توانید از آموزش های آشپز آلات بهره ببرید.

قهوه پر فوم و خوشمزه با دستگاه قهوه ساز

برای بازدید لیست قیمت و خرید اسپرسو ساز ها روی لینک کلیک کنید!

دیدگاهی در مورد “چگونگی درست کردن قهوه پر فوم با استفاده از دستگاه

  1. مریم گفت:

    ممنون واقعا کاربردی بود این مقاله. مرسی از پست های خوبتون

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنو از شما کاربر عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *