آموزشی, مقالات مرتبط با اسپرسو سازها

معرفی انواع قهوه های کافی شاپ و طرز تهیه آن ها

انواع قهوه های کافی شاپ

قهوه نوشیدنی پرطرفداری است که در کافی شاپ ها، اداره جات، منازل، محیط های کاری و … استفاده می شود. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که با توجه به نام های مختلف قهوه ها، چند نوع قهوه داریم. در این مقاله به معرفی انواع قهوه در کافی شاپ پرداختیم. تا انتها همراه آشپزآلات باشید. به درخواست شما عزیزان طرز تهیه کافی گلاسه نیز اضافه شد.

گیاه قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در سر تا سر جهان است. انواع قهوه های کافی شاپ که در کافه ها سرو می شوند اسامی گوناگونی دارند که قصد داریم معروف ترین آن ها برای شما معرفی کنیم تا با طرز تهیه و تفاوت آن ها با یک دیگر آشنا شوید.

انواع قهوه های کافی شاپ در منو اعم از نوشیدنی های گرم و سرد، ممکن است شما را اندکی سر در گم کند. به همین جهت بهتر است آن ها را بشناسید.

دانه قهوه

 

به طور کلی قهوه اصالتا یکی از نوشیدنی های گرم است که از دانه های گیاه قهوه که بو داده شده است تشکیل می شود و دو نوع معروف دارد که عربیکا و روبوستا هستند. به بیان ساده می توان گفت که دانه های قهوه از نژاد روبوستا طعم تلخ دارند و میزان کافئین آن ها بیش تر است.

اما دانه های قهوه از نژاد عربیکا معمولا طعم ترشی دارند و از نظر میزان قیمت نیز گونه ی عربیکا گران تر است. باید یاد آور شویم که انواع قهوه های کافی شاپ مثل نوشیدنی های اسپرسو، لاته، کاپوچینو، آمریکانو و فرانسه ترکیبی هستند. گونه های نژادی قهوه ی عربیکا و روبوستا را می توانید از فروشگاه های قهوه تهیه کنید.

البته این که انواع مختلف گونه های عربیکا و روبوستا را بشناسید در صورتی که شغل شما در این زمینه باشد ضروری است اما اگر مصرف کننده اید کافی است تا انواع قهوه های کافی شاپ را بشناسید و با توجه به ذائقه و علاقه ی خود انتخاب درستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه اسپرسو و کافه لاته با موکاپات و فرنچ پرس + لاته آرت

معرفی انواع قهوه های کافی شاپ

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو محبوب ترین قهوه در تمام کافی شاپ ها به شمار می رود. هم با دانه های عربیکا و روبوستا به صورت جداگانه و هم چنین با ترکیب آن ها می توان اسپرسو تهیه کرد. آن چه که مهم است درجه آسیاب قهوه است. قهوه ی اسپرسو ریز تر از قهوه های دمی و هم چنین قهوه فرانسه است اما درشت تر از قهوه ترک است.

فنجان های کوچک سرو اسپرسو را معمولا قبل از ریختن اسپرسو در ظرف گرم می کنند. هم چنین می توانید قبل از سرو یا بعد از آن مقداری آب بنوشید. احتمالا از طرفداران اسپرسو واژه ی شات را هم شنیده اید. شات اسپرسو در واقع همان واحد اندازه گیری اسپرسو است.

اسپرسو

قهوه دبل اسپرسو چیست؟

دبل اسپرسو در واقع دو شات اسپرسو است که هر شات معادل ۲۵ تا ۳۰ میلی لیتر قهوه است. هم چنین خامه یا کرمای اسپرسو فومی است که به صورت غلیظ بر روی قهوه قرار می گیرد. برای این که قهوه ی اسپرسوی با کیفیتی داشته باشیم لازم است چند مورد به طور هم زمان رعایت شود.

آسیاب قهوه باید استاندارد اسپرسو باشد و به میزان لازم تمپ یا فشار داده شود.

دبل اسپرسو آشپزآلات

کاپوچینو چیست؟

قهوه کاپوچینو ترکیبی از قهوه اسپرسو و شیر بخار پز است. این نوشیدنی گرم برای اولین بار در ایتالیا معرفی شد. قهوه کاپوچینو علاوه بر اسپرسو یک لایه بخار شیر جوشیده و هم چنین فوم شیر دارد. در بسیاری از موارد با لاته اشتباه گرفته می شود.

کاپوچینو

لاته چیست؟

قهوه ی لاته که یکی از انواع نوشیدنی های کافی شاپ است در واقع معادل همان شیر قهوه است و ترکیبی از اسپرسو و شیر است. احتمالا واژه ی لاته آرت را هم شنیده اید. این واژه به معنی همان طرح هایی است که بر روی فوم قهوه در فنجان شما نقش می بندد.

لاته

حتما ببینید : سرخ کن صنعتی

آمریکانو چیست؟

قهوه آمریکانو نیز در واقع قهوه ی اسپرسویی است که به آن آب جوش اضافه می شود. آمریکانو برای کسانی که می خواهند طعم اسپرسو را با غلظت کمتری تجربه کنند انتخاب مناسبی است‌. برای تهیه ی قهوه ی آمریکانو در مرحله ی اول می بایست اسپرسو را بریزید و سپس به آن آب جوش اضافه کنید.

آمریکانو

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک یکی از انواع قهوه های کافی شاپ که محبوب قلب های پدران و مادران نیز هست و معمولا در محیط های خانوادگی بیشتر این نوع قهوه سرو می شود. برای تهیه ی قهوه ی ترک از ظرف های مخصوصی استفاده می شود که جذوه نام دارد و قهوه ی آسیاب شده را در آن می ریزیم تا به همراه آب با شعله ی متوسط و ملایم دم بیاید.

قهوه ترک

کورتادو چیست؟

این نوع نوشیدنی گرم در منوی کافی شاپ در واقع متشکل از ترکیب یکسانی از مقداری شیر گرم جوشیده شده و قهوه اسپرسو است. معمولا کسانی که به دنبال کم کردن اسیدیته قهوه اسپرسو هستند خود را طرفدار کورتادو می دانند.‌

کورتادو

ماکیاتو چیست؟

 کافه ماکیاتو یا اسپرسو ماکیاتو نیز با ریشه ای ایتالیایی یک نوشیدنی گرم است که از اسپرسو و شیر بسیار کم، ترکیب شده است. این قهوه در واقع یک شات کامل قهوه اسپرسو است که به اندازه ی یک لکه، شیر به آن اضافه می شود.

 ماکیاتو

حتما ببینید : گریل 90 سانت ترکیبی (60 سانت روغنی – 30 سانت زغالی)

آیس کافی چیست؟

آیس کافی گونه ی دیگری از نوشیدنی های سرد در منوی کافی شاپ ها است و همان طور که از اسمش پیداست با مخلوط کردن قهوه اسپرسو یا کاپوچینو به همراه یخ به عمل می آید.

آیس کافی

موکا چیست؟

موکا یا کافه موکا از انواع قهوه های کافی شاپ با طعم و بوی شکلاتی است. از نظر شیوه ی تهیه مشابه لاته است یعنی ترکیبی از شیر و قهوه ی اسپرسو با اضافه کردن پودر کاکائو یا شکلات می باشد. ممکن است این نوشیدنی را به نام موکاچینو نیز در منوی کافه ها مشاهده کنید.

موکا

قهوه فراپاچینو چیست؟

این نوشیدنی سرد نیز از خانواده ی ترکیبات قهوه است و به علت خوشمزه بودن بسیار محبوب است. برای تهیه ی فراپاچینو از اسپرسو، شیر، یخ، خامه، سیروپ و به صورت دلخواه شکر قهوه ای استفاده می شود. برخی نیز به جای موارد مذکور قهوه را با بستنی ترکیب می کنند که دستور اصیل آن این گونه نیست.

فراپاچینو

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه ی فرانسه که با فرنچ پرس تهیه می شود، بر خلاف قهوه ی اسپرسو بسیار رقیق و در کاپ های بزرگ سرو می شود. هم چنین میزان کافئین قهوه فرانسه نیز کمتر است. درجه ی آسیاب قهوه ی فرانسه نسبتا درشت است.می توانید جهت طعم بهتر قهوه کمی شیر یا شکر به آن اضافه کنید.

قهوه فرانسه

کافی گلاسه چیست؟

کافی گلاسه یکی از نوشیدنی ها خوشمزه فرانسوی است که حاوی شکلات، بستنی، نسکافه، شکر و شیر است. همچنین از سس شکلاتی می توانید برای تزئین دور لیوان و روی کافی گلاسه استفاده کنید. برای تهیه کافی گلاسه پس از جوشاندن شیر به آن نسکافه و شکر اضافه می کنیم. پس از ترکیب آن را در یخچال قرار می دهیم.

حالا نوبت تزئین لیوان است تا شبیه کافی گلاسه های کافی شاپی شود. پس از تزئین سه اسکوپ بستنی ریخته و روی اسکوپ های بستنی شیر و نسکافه ترکیب شده را میریزیم. در انتها می توانید به طور سلیقه ای اقدام به تزئین روی کافی کرده و از پسته، گردو، بادام و … می توانید برای این کار استفاده کنید.

اسم انواع قهوه ها با عکس

در این مقاله با اسم انواع قهوه ها با عکس آشنا شدیم. حتما حتما نظرتان را با ما در میان بگذارید و اگر درخواستی هم دارید حتما در قسمت نظرات اعلام کنید تا آموزش آن را در سایت قرار دهیم.

ویدیوی سرو انواع قهوه:

 

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع قهوه های کافی شاپ و طرز تهیه آن ها

  1. Arisa گفت:

    ممنون بابت مقاله ی خوبتون، ممنون میشم طرز تیهه آفوگاتو رو هم توضیح بدید.

    1. آشپزآلات گفت:

      خوشحالیم که مقاله مورد توجهتان قرار گرفته.

  2. رضا گفت:

    درود ، توضیحات مقاله فوق العاده بودن ، ایکاش ویدئو تهیه انواع قهوه زیرنویس داشت هرچند همین مقدار هم بسیار عالی بود . سپاس

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنون از توجه تون

  3. ونوس گفت:

    خیییلی عالی بود ، کافی گلاسه جامونده فقط 🌹

    1. آشپزآلات گفت:

      به درخواست شما اونو هم تو مطلب گذاشتیم ❤

  4. ali گفت:

    . HI . I perefer americano between espereso base coffee and i perefer camex in bruwing coffee

  5. رایکا گفت:

    مفید ومنتظر
    احسنت به شما

  6. Masih گفت:

    مرسی از مقاله موجیز و مفید به فایده تون ‘ به امید درخشش تون

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنون از لطفتون . موفق باشید

  7. مرسم گفت:

    عالی بود مرسی بابت اطلاعاتی کاملی ک بهمون ارائه دادین🥰👼🏻

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنون از توجه شما و وقتی که گذاشتین

  8. بنرساز گفت:

    دمتون گرم عالی بود

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنون از وقتی که گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *