مقالات مرتبط با اسپرسو سازها, آموزشی

اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟

اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟

دستگاه اسپرسوساز نوا مدل 128، از طراحی مناسب و قدرت بسیار بالایی برخوردار است که برای کافی شاپ ها و رستوران ها بسیار مناسب است. توان مصرفی آن 1450 وات و فشار بخار آن 15 بار می باشد. اسپرسوساز نوا مدل نوا 149 بر خلاف مدل 128، دارای اندازه کوچکتر است و برای مصارف خانگی و کافی شاپ های کوچک مناسب است. حال سوال پیش می آید که اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟ کدام بهتر است؟

دستگاه اسپرسوساز نوا مدل 128

دستگاه اسپرسوساز نوا مدل 128، از طراحی مناسب و قدرت بسیار بالایی برخوردار است که برای کافی شاپ ها و رستوران ها بسیار مناسب است. این مدل دارای یکسری مزایا هست که در ادامه به ویژگی های آن اشاره می کنیم:

  • یکی از مزایای این دستگاه داشتن ارتفاع مناسب و سینی مخصوص می باشد که این امکان را به مسئول کافی شاپ می دهد تا از لیوان هایی با ارتفاع های مختلف با توجه به میل و سلیقه مشتری استفاده کند.
  • اسپرسوساز نوا مدل 128 دارای نشانگر درجه فشار بخار عقربه ای و دارای گروپ دبل شات می باشد و این قابلیت را دارد که بطور همزمان دو فنجان قهوه را آماده کند.
  • توان مصرفی آن 1450 وات و فشار بخار آن 15 بار می باشد.

برای بازدید لیست قیمت و خرید اسپرسوساز ها روی لینک کلیک کنید!

اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟

دستگاه اسپرسو نوا 128

این دستگاه به دلیل دارا بودن قدرت بالا از گرمای عالی و یک صفحه گرم نگهدارنده برخوردار است. با استفاده از این صفحه گرم نگهدارنده می توانید یک اسپرسو بسیار دلچسب را سرو کنید. خروجی بخار آن نیز قابلیت تنظیم جداگانه دارد و به عبارتی متحرک است و کار کردن با آن بسیار آسان می باشد.

  • سلف کلینینگ از قابلیت های جالب و کاربردی دستگاه اسپرسوساز نوا مدل 128 است، به این معنی که شما فقط شناور مخصوص را در دسته گروپ (نازل) قرار می دهید و دستگاه خودکار بسکت یا همان سبد قهوه را پاک می کند و قهوه های اضافی را از راه لوله بخار خروجی خارج می کند.
  • اسپرسوساز نوا 128 در مقایسه با مدل های قبلی حجم بیشتری آب را در خود جای می دهد و نازل بخار آن نیز حالت چرخشی دارد.
  • از دیگر تجهیزات این دستگاه، وجود یک تایمر روی آن است بطوری که می توانید زمان دلخواه را تنظیم کنید و قهوه را بر دارید. بهتر است در خصوص مزیت تایمر بیشتر توضیح دهیم، برای مثال در نظر بگیرید که پر کردن یک لیوان آب جوش مدت 15 ثانیه زمان می برد، شما می توانید با استفاده از تایمر زمان را تنظیم کنید و با فشار دادن تنها یک دکمه لیوان آب جوش پر می شود و کار دستگاه متوقف می گردد با وجود این ویژگی وقتی شما مشغول به انجام کار دیگری هستید دیگر آب جوش اضافه وارد لیوان نمی شود و سر ریز نمی کند.
  • از ویژگی های دیگر اسپرسوساز نوا مدل 128 که آن را به ابزاری کاربردی برای کافی شاپ ها تبدیل می کند، داشتن دو لوله مجزا برای بخار و آب جوش می باشد که در این حالت مسئول کافی شاپ می تواند بطور جداگانه از دستگاه آب جوش و بخار بگیرد.

دستگاه اسپرسوساز نوا مدل 149

اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟

دستگاه اسپرسو نوا 149

اسپرسوساز نوا مدل نوا 149 بر خلاف مدل 128، دارای اندازه کوچکتر است و برای مصارف خانگی و کافی شاپ های کوچک مناسب است. ویژگی های آن شامل موارد زیر است:

  • بدنه آن از جنس استیل براق ضد زنگ است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.
  • از لحاظ قدرت باید بگوییم که از قدرت و گرمای خوبی برخوردار است چون اسپرسو خارج شده از این دستگاه از گرمای خوب و دلچسبی برخوردار است.
  • از فولاد ضد زنگ برای ساخت لوله ها و اجزای داخلی آن استفاده شده است.
  • دارای قدرت بخار 149 و قدرت 1250 وات می باشد.
  • وجود نازل تولید بخار و آب جوش آن را به گزینه مناسبی برای تهیه انواع نوشیدنی های گرم، کاپوچینو و کف شیر تبدیل کرده است. استفاده از نازل بخار آن بسیار ساده است چون قابلیت چرخش دارد.

خرید انواع دستگاه آسیاب قهوه

مقایسه اسپرسوساز نوا مدل 149 با مدل 139

  • اسپرسوساز نوا مدل 149 در مقایسه با مدل 139 دارای صفحه گرم نگهدارنده بزرگتری است که می توانید تعداد بیشتری فنجان قهوه را روی آن قرار دهید و گرم نگهدارید.
  • مدل 149 در مقایسه با مدل 139 دارای پمپ آب و بویلر قوی تری است که سبب می شود قهوه تولید شده از درجه حرارت بالاتری برخوردار باشد و همچنین بخار آب داغتری تولید می کند.
  • نوا مدل 149 مانند مدل 139 و 140 دارای دو فیلتر قهوه تکی و دابل می باشد که به بسته به نیاز تان می توانید از هر کدام آن ها استفاده کنید.

 

دیدگاهی در مورد “اسپرسوساز نوا مدل 128 یا نوا 149؟

  1. عبدالله آزادی گفت:

    سلام من ۶ ماه است که نوا۱۲۸ خریدم و هر کار میکنم قهوه خوبی ازکار در نمیاد اصلا کف نمیکنه و خامه نداره چه کار کنم چند مدل قهوه هم عوض،کردم دل چسب نیست برام لطفا راهنماییم کنید شاید مجبور باشم بفروشم و ۱۴۹ بخرم از اون خیلی راضیم

    1. آشپزآلات گفت:

      سلام کاربر عزیز. ممنون که آشپزالات رو انتخاب کردین، نوا ۱۲۸ به دلیل نیمه صنعتی بودن و دسته گروپ سایز ۵۸ باید قهوه ای که استفاده میکنید نسبت به ۱۴۹ کمی ریز تر باشه تا عصاره گیری دلخواهتون رو داشته باشه

    2. علی گفت:

      با سلام.
      بنده هم ۱۲۸ خریدم، دقیقا همین مشکل رو دارم. اگر کسی هست راهنمایی کنند ممنون میشم

    3. امین گفت:

      سلام دوست عزیز حتما باید آسیاب بخرین و درجه مناسب دستگاه رو پیدا کنید
      اگر از بیرون قهوه اسیاب میخرین بگین درجه صنعتی براتون اسیاب کنه
      و قبل از استفاده حتما گروپ و فنجون رو گرم کنید با اب گرم

  2. الهام گفت:

    سلام وقت بخیر تنها تفاوت این دو دستگاه ۱۴۹ و ۱۲۸ توان دستگاه هست ؟ من برای مصرف خونه می خوام کدوم رو پیشنهاد میدین ؟ چون حدود ۲ میلیون تفاوت قیمت دارن
    کیفیت دستگاه عمر دستگاه و قهوه ای که میده، همین طور قابلیت استفاده برای اسپرسو موکا و،،، برام مهمه

    1. آشپزآلات گفت:

      سلام
      تفاوت دستگاه علاوه بر توان، سایز دسته گروپ نیز می باشد و 128 دارای خروجی آب جوش می باشد. اما از لحاظ کارایی یکی هستند و انتخاب آن سلیقه ای می باشد.

      1. مهدی گفت:

        سلام وقتتون بخیر .
        داشتم مخزن اب نوا ۱۴۹ رو پر میکردم . یدفه اب رفت داخل دستگاهم . بعد از روشن کردنش دیگه قطع نکرد و از خروجی چکه گیر دستگاه آب زیادی بیرون میاد .
        مشکل از کدوم قسمتشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید اگه نیاز به تعویض قطعه باشه خودم میتونم تعویض بزنم

        1. آشپزآلات گفت:

          ممکنه شیربرقی دشتگاهتون خراب شده باشه

  3. بهاره گفت:

    سلام من نوا ۱۴۹ خریدم ،و به اصطلاح کیک قهوه ام آبکی و گاهی آب روش جمع میشه مشکل چیه
    و اینکه نوا ۱۴۹ خیلی آب میریزه تو سینی چکه گیرش آیا بقیه مدلها هم همینطوره؟

    1. آشپزآلات گفت:

      سلام
      درجه آسیابتون مشکل داره! آسیاب باید با دستگاه ست بشه.

  4. شهریار گفت:

    سلام من دستگاه نوا 149دارم با توجه به میزان سایش قهوه از نطر ریزی یا درشتی ، باید بگم چند بار باید تست کرد که اون حالت مناسب به دست بیاد که نه به دستگاه فشار بیاد و نه قهوه آبکی تحویل بده همچنین میزان تمپ نیز به ریزی و درشتی قهوه ربط داره همچنین ترکیب قهوه ربوستا با عربیکا که رعایت همه این موارد به یک عصاره گیری خوب کمک میکنه حقیقتا من ازش راضیم و کرمای خوبی هم میده.

    1. آشپزآلات گفت:

      ممنون که نظرتون رو با دیگران به اشتراک میذارید

  5. محمد جهانگیری گفت:

    با سلام چه نوع اسیابی رو برای نوا 128 معرفی میکنید که بخرم؟

    1. آشپزآلات گفت:

      سلام از آسیاب های نیمه صنعتی 021 و 022 می توانید خریداری کنید
      آسیاب نیمه صنعتی 021 :
      https://www.ashpazalat.com/shop/%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-021/
      آسیاب نیمه صنعتی 022 :
      https://www.ashpazalat.com/shop/%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-3022/

  6. آرین گفت:

    چند درصد روبوستا و عربیکا شما استفاده میکنین که راضی هستین؟

    1. آشپزآلات گفت:

      بستگی به علاقه شما داره اینکه کافئین بیشتر مورد پسندتونه یا طعم بهتر اما معمولا برای تعادل بین این دو تا 50 به 50 استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *