آموزشی

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

وجود چرخ گوشت در خانه و آشپزخانه بسیار مهم است. امروز با مقاله ای با عنوان « راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی » در خدمت شما هستم. اگر قصد خرید چرخ گوشت دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی از تجهیزات مهم و حائز اهمیت برای آماده سازی مواد اولیه آشپزخانه های صنعتی و رستوران‌ها به شمار می رود. با کمک این دستگاه امکان تولید مواد اولیه در جهت تهیه و طبخ غذاهای مختلف به راحتی فراهم می شود. استفاده از چرخ گوشت صنعتی با هدف تولید بسیاری از غذاها با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر صورت می‌گیرد. همچنین، این محصول در اغلب آشپزخانه های صنعتی، کبابی ها، قصابی ها، کترینگ ها و رستوران ها کاربرد دارد. در هنگام خرید چرخ گوشت صنعتی نکات و فاکتورها مختلفی را باید مد نظر قرار داد.

توان و عملکرد

توجه به قدرت و عملکرد، از مهم ترین نکات در خرید چرخ گوشت صنعتی محسوب می شود. چرخ گوشت های صنعتی از لحاظ توان، قدرت و عملکرد، با نمونه های خانگی بسیار متفاوت می باشند. چرخ گوشت های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که نیاز آشپزخانه های صنعتی به مواد اولیه زیاد با سرعت بالا را به خوبی برآورده می‌سازند. این دستگاه ها در مقایسه با نمونه های خانگی از قدرت و سرعت بسیار بالاتری برخوردار می باشند. بر این اساس، چرخ گوشت های صنعتی می توانند مواد اولیه را با بهترین کیفیت تهیه و آماده سازند.

نوع و مدل

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چرخ گوشت صنعتی به نوع و مدل این دستگاه مربوط می شود. چرخ گوشت های صنعتی از لحاظ نحوه عملکرد، ویژگی ها و نوع طراحی در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. این دستگاه ها از نظر نوع و مدل در دو نوع چرخ گوشت صنعتی رومیزی و چرخ گوشت صنعتی تسمه ای موجود می‌باشند.

نوع نیاز

از دیگر موارد مهم در هنگام خرید چرخ گوشت صنعتی می توان به نوع نیاز و نحوه استفاده از دستگاه، اشاره نمود. به طور معمول، چرخ گوشت های صنعتی به علت تنوع بالا، می بایست متناسب با نوع کسب و کار و نحوه کاربری انتخاب شوند. در صورت نیاز به چرخ گوشت صنعتی ارزان و تولید مواد اولیه در حجم پایین، چرخ گوشت‌های رومیزی، از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. از سوی دیگر، چنانچه درصدد تولید مواد اولیه در حجم زیاد و سرعت بالا هستید، چرخ گوشت های تسمه ای، از انتخاب های کاربردی و کارآمد به حساب می آیند.

ناگفته نماند که بازه قیمت، سطحی کیفی محصول، جنس تیغه ها، استانداردهای ساخت، میزان مصرف برق، گنجایش و تعداد شبکه های دستگاه، نوع و مدل موتور، وضعیت و مدت گارانتی، امکان خنک کنندگی موتور و قابلیت ها و امکانات جانبی، از دیگر نکات مهم در خرید چرخ گوشت صنعتی قلمداد می گردند.

چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

چرخ گوشت صنعتی نوع رومیزی را می توان از پرفروش ترین انواع چرخ گوشت های صنعتی برشمرد. این مدل در بسیاری از قصابی‌ها و رستوران ها مورد استفاده واقع می شود. چرخ گوشت های رومیزی با توجه به بازدهی و اندازه آن در مقایسه با سایر دستگاه های هم ارز و مشابه، در ردیف چرخ گوشت صنعتی کوچک جای می گیرند. موتور در نظر گرفته شده برای چرخ گوشت مدل رومیزی از نوع گیربکسی بوده که متناسب با قدرت و توان دستگاه، قابلیت چرخ کردن حدود 250 کیلوگرم گوشت را در طی یک ساعت دارد.

لازم به ذکر است که توان موتور گیربکس چرخ گوشت های صنعتی رومیزی در محدوده 1 الی 2 اسب بخار قرار دارد. بر این اساس، چرخ گوشت نوع رومیزی به عنوان نمونه ای از چرخ گوشت های صنعتی و نیمه صنعتی شناخته می شود. همچنین، امکان استفاده از چرخ گوشت های رومیزی در مصارف خانگی وجود دارد. بدنه اصلی و قطعات دستگاه از جنس استیل باکیفیت می باشد.

ضمنا، به راحتی می توان تیغه های چرخ گوشت به صورت چند باره تیز کرد. چرخ گوشت های صنعتی رومیزی، در مقایسه با مدل تسمه ای، از وزن سبک تری برخوردار هستند. این ویژگی امکان حمل و جابجایی راحت دستگاه را میسر نموده است. قیمت چرخ گوشت صنعتی رومیزی، به نسبت سایر مدل‌ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر برآورد می شود. برخورداری از تیغه های ریز و درشت بسیار تیز، مصرف بهینه برق و امکان ضربه زدن به گوشت و چرخ کردن مطلوب آن، از دیگر مشخصات چرخ گوشت صنعتی رومیزی تلقی می گردد. این محصول با جریان برق تک فاز و ولتاژ 220 ولت راه اندازی می شود.

مقاله پیشنهادی: ارائه راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای copy

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای

چرخ گوشت های صنعتی تسمه ای غالبا برای تهیه فلافل، کباب و گوشت همبرگر در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل در مقایسه با نمونه های رومیزی، در دسته چرخ گوشت صنعتی بزرگ جای می گیرد. همچنین، چرخ گوشت های صنعتی تسمه ای در دو مدل متحرک و ثابت تولید می شوند. در مدل های ثابت، قسمت کله ای دستگاه، برخلاف مدل متحرک، از بدنه چرخ گوشت جدا نمی گردد. قطعات و متعلقات دستگاه مانند تیغه و پنجره از استیل ضد زنگ مرغوب ساخته شده است.

علت نامگذاری این نوع چرخ گوشت صنعتی به دلیل بهره مندی از موتور تسمه دار آن می باشد. میزان قدرت چرخ گوشت بر حسب تعداد تسمه های تعبیه شده در آن تعیین می گردد. بر این اساس، بیشتر بودن تعداد تسمه ها، حکایت از بالا بودن قدرت چرخ گوشت دارد. قدرت این مدل از چرخ گوشت ها بین 3 الی 10 اسب بخار برآورد می شود. دهانه خروجی دستگاه نیز در اندازه 32 تا 42 متغیر می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان مواد اولیه با حجم زیاد را در مدت زمان کوتاهی تولید کرد.

چرخ گوشت های صنعتی تسمه ای از نوع پایه دار بوده که در پایه های دستگاه چرخ های مخصوصی طراحی شده است. این قابلیت موجب حمل و انتقال راحت چرخ گوشت به محل مورد نظر می شود. این نوع چرخ گوشت بسته به نوع و مدل با جریان برق سه فاز یا تک فاز تغذیه می شود. مصرف برق کم، قابلیت تولید گوشت چرخ شده بدون افت کیفیت و بدون وقفه تا حجم 400 کیلوگرم در ساعت، مجهز به اهرم جهت قفل کردن تنه دستگاه به بدنه و بهره مندی از کلید راست گرد و چپ گرد، دیگر ویژگی های چرخ گوشت صنعتی مدل تسمه ای را شامل می شود.

خرید چرخ گوشت صنعتی

لطفا با ما در یوتیوب، اینستاگرام و آپارات همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *