آموزشی

راهنمای خرید دستگاه اسموتی ساز صنعتی

smoothie

دستگاه اسموتی ساز چیست؟:راهنمای خرید دستگاه اسموتی ساز صنعتی

امروزه مردم استقبال زیادی از نوشیدنی‌های سالم و مخلوط میوه‌ها و سبزی‌ها می‌کنند. لذت نوشیدن یک اسموتی خوش‌مزه و دل‌چسب می‌تواند روز شما را شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. نوشیدنی اسموتی با استفاده از نوعی بلندر یا مخلوط کن به نام دستگاه اسموتی ساز درست می‌شود. اسموتی ساز از نمونه تجهیزات کافی شاپ است که تهیه این نوشیدنی سالم، پرویتامین و انرژی‌بخش را برای کافی شاپ‌داران آسان می‌کند.

انواع مختلفی از دستگاه‌های اسموتی ساز به بازار عرضه شده است و خریدارانِ این دستگاه را برای انتخاب بلندر موردنیاز خود دچار وسواس می‌کند. مطالعه مقاله پیش‌رو به شما کمک می‌کند تا انتخاب آسان‌تر و بهتری داشته باشید.

اسموتی چیست؟

اسموتی نوعی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن میوه‌ها و سبزی‌های گوناگون درست می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه در بافت‌دار بودن اسموتی است. برای تهیه اسموتی از میوه و سبزی‌های مختلف، آب آنها گرفته نمی‌شود، بلکه همه مواد میوه به صورت له و مخلوط شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. بدین ترتیب یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی‌تر از آب میوه تولید می‌شود که فیبر میوه را هم از آن جدا نمی‌کند و میوه را با همه خواص آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

دستگاه اسموتی ساز چیست؟

دستگاه اسموتی ساز نوعی بلندر است که برای تهیه مخلوط میوه و سبزی به کار می‌رود. اما این دستگاه با مخلوط‌کن‌های معمول که میوه‌ها را له و ترکیب می‌کنند، متفاوت هستند.

برای تهیه اسموتی خنک یخ هم همراه میوه در بلندر ریخته می‌شود. گاهی هم میوه‌های یخ‌زده برای تهیه اسموتی استفاده می‌شود. مخلوط‌کن‌های معمولی نمی‌توانند یخ و میوه یخ‌زده را به‌‌خوبی خرد و له کنند و این مسئله ممکن است آسیب آنها را هم به‌دنبال داشته باشد. اما دستگاه اسموتی ساز به همین منظور ساخته شده است. در واقع این دستگاه نوعی بلندر صنعتی است که برای کافی شاپ‌ها و هتل‌ها ساخته می‌شود.

کاربردهای دستگاه اسموتی ساز کدامند؟

امروزه انواع مختلف مخلوط کن صنعتی به بازار عرضه شده است که ما آنها را دستگاه اسموتی ساز می‌نامیم. بیشترین کاربرد بلندرهای صنعتی در آبمیوه‌فروشی‌ها و کافی شاپ‌ها است که نوشیدنی‌های مختلف مانند شیک‌ها و اسموتی‌ها را تهیه و آماده می‌کنند. کاربرد دیگر مخلوط‌کن‌های صنعتی تهیه انواع سس و پوره در رستوران‌ها و فست فودها است. البته هتل‌ها هم از بلندر صنعتی در آماده‌سازی سس و پوره برای رستوران، و تهیه اسموتی و شیک‌ها در کافی شاپ خود بهره می‌برند.

انواع دستگاه اسموتی ساز کدام است؟

یکی از انواع بلندرهای صنعتی، نوع دستی آنها است. مخلوط‌کن‌های دستی توانائی خرد و له کردن مواد سختی مانند یخ و مواد سفت دیگر را ندارند، اما برای تهیه پوره از میوه‌ها و سبزی‌های نرم مناسب هستند.

نوع برقی بلندرهای صنعتی انواع مختلفی دارد. انواع دستگاه اسموتی ساز برقی را با توجه به گزینه‌های مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد:

اندازه پارچ و گنجایش دستگاه اسموتی ساز:

نخستین نکته موردتوجه هر خریدار، اندازه پارچ و گنجایش بلندر است. با توجه به میزان کار و ظرفیت موردنظر خریدار، می‌توان بلندر صنعتی موردنیاز را انتخاب کرد.

قدرت موتور و توان دستگاه اسموتی ساز:

قدرت موتور بلندر صنعتی رابطه مستقیم با میزان کار شما دارد. به‌طور طبیعی کافی شاپ‌ها و هتل‌ها و رستوران‌های پرکار باید بلندری با قدرت موتور بالاتر و دور موتور بیشتر تهیه و خریداری کنند. همچنین قدرت دستگاه اسموتی ساز آبمیوه‌گیری‌ها، کافی شاپ‌ها و بوفه هتل‌ها که نیاز همیشگی به خرد کردن یخ دارند، باید بیشتر و بالاتر باشد.

جنس و تعداد تیغه‌های دستگاه اسموتی ساز:

جنس مرغوب تیغه‌ها، سازنده و همچنین تعداد آنها می‌تواند عامل مهم دیگری در انتخاب بلندر صنعتی موردنیاز شما باشد.

تجهیزات پیشرفته دستگاه اسموتی ساز صنعتی:

بعضی از دستگاه‌های مخلوط کن صنعتی تجهیزات پیشرفته دیگری را هم به‌همراه دارند که توجه به این نکته هم در صورت نیاز به آنها ضروری است.

پارچ اضافه دستگاه اسموتی ساز:

از نمونه برتری‌های برخی از دستگاه‌های اسموتی ساز پارچ اضافه آنها است. پارچ اضافه مورد نیاز آبمیوه‌فروشی‌ها و کافی شاپ‌ها است تا برای تهیه یک اسموتی دیگر، مجبور به خالی کردن پارچ قبلی نباشند.

سروصدای دستگاه اسموتی ساز:

اگر بلندر شما در نزدیکی مشتری قرار می‌گیرد، در انتخاب آن به نکته دیگری نیز باید دقت کنید که سروصدای آن است. در چنین شرایطی دستگاهی باید انتخاب کنید که کمترین سروصدا را داشته باشد.

برند دستگاه اسموتی ساز:

برند دستگاه اسموتی ساز نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب و خرید آن دارد. ویترین نت از این نظر هم انتخاب‌های زیادی در اختیار شما قرار داده است.

دستگاه اسموتی ساز صنعتی را از کجا خریداری کنم؟

اما از بین انواع گوناگون دستگاه‌های اسموتی ساز، خرید کدام‌یک مناسب شما است؟

بهترین کار پیش از سفارش دادن و خرید هر کدام از بلندرها، مطالعه ویژگی‌های آنها است. لیست انواع دستگاه اسموتی ساز با توضیح ویژگی‌ها، نوع کارکرد و قیمت آنها در وبسایت ویترین نت در دسترس شما قرار گرفته است. شما می‌توانید مدل‌های مختلف آن را ببینید و مناسب‌ترین آنها را انتخاب و خریداری کنید.

یک نکته را هم فراموش نکنید! هر زمان که نیاز به مشورت برای انتخاب بهتر داشتید، کارشناسان ما همراه شما هستند و بر اساس نیاز شما، بهترین مدل و ظرفیت را به شما معرفی می‌کنند.

قیمت دستگاه اسموتی ساز  صنعتی چند است؟

قیمت دستگاه اسموتی ساز صنعتی را ویژگی‌های مختلف آن که در بالا به آنها اشاره شد، تعیین می‌کند. نام برند یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه اسموتی ساز است. اندازه پارچ و گنجایش بلندر مورد دیگر تعیین‌کننده قیمت آن است. طبیعی است در میان مواردی با کیفیت یکسان، قیمت دستگاهی که پارچ و ظرفیت آن بیشتر است، گران‌تر باشد. به همین ترتیب موارد دیگر نیز در قیمت دستگاه اسموتی ساز موثرند.

قدرت موتور یکی از تاثیرگذارترین گزینه‌ها در تعیین قیمت بلندر صنعتی است و در میان نمونه‌های مشابه، قیمت دستگاه با قدرت موتور بالاتر، بیشتر است. جنس تیغه‌ها و سازنده آن نیز در تعیین قیمت این دستگاه تاثیرگذار است. پارچ و تیغه اضافه، و همچنین تجهیزات اضافه‌ای که می‌تواند همراه بلندر باشد نیز در تعیین قیمت آن نقش چشمگیری دارد.

سخن پایانی:

فرقی نمی‌کند شما مدیر یک هتل یا رستوران باشید، یا صاحب یک آبمیوه‌گیری و کافی شاپ؛ آنچه مهم است این نکته است که با خرید دستگاه اسموتی ساز می‌توانید یک نوشیدنی سالم و مقوی در اختیار مشتریان خود بگذارید و روز آنها را شیرین‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *