آموزشی

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما در فیلم های چینی یا شرقی که موضوع آشپزی دارند تابه های خاصی را دیده اید. تابه ای که مواد غذایی را داخل آن می ریزند و روی آتش می گیرند و در حین سرخ کردن تابه را بالا و پایین می کنند و از داخل تابه آتش بلند می شود. این تابه ها، تابه وک هستند. در این مقاله به موضوع “تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟” پرداختیم. با آشپزآلات همراه باشید.

تابه وک چیست؟

تابه های وک در آسیای شرقی ابداع و استفاده شد و حالا در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود. تابه هایی که شکل خاصی را داشته و برخی از آن ها حالت کاسه ای دارند. به دلیل لبه های خاص می تواند مواد داخل آن را غلت داد و با بالا پرتاب کرد تا آشپز حرکات نمایشی اجرا کند و توجه همگان را به خود جلب کند. این نوع تابه ها می توانند لذت آشپزی را برای شما چند برابر کنند و با لذت این کار را انجام دهید. از ویژگی های تابه وک می توان به پخت سریع مواد غذایی در آن اشاره کرد. در ادامه بیشتر با تابه وک و کاربرد آن آشنا می شویم.

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد تابه وک

با استفاده از تابه وک می توان کارهایی مثل سرخ کردن، آب پز کردن و … مواد غذایی بسیاری از گوشت گرفته تا برنج را انجام داد. بهتر است با تابه های وک سرخ کردن مواد را با برخی روغن های خاص که در حین پخت دود و بخار بیشتری بلند می شود استفاده کرد. برخی از روغن های دمای زیادی می خواهند تا داغ بشوند و می توان گفت تابه های وک در برابر حرارت بسیار قوی تر از دیگر تابه ها هستند.

ویژگی های تابه وک

تابه وک دارای ویژگی هایی مانند طرح و شکل خاص و امکان حرکات نمایشی، مقاومت در برابر حرارت بالا و پخت سریع، پخش شدن گرما در تمامی نقاط تابه و … اشاره کرد. پخت سریع مواد غذایی در تابه وک باعث می شود تا مواد غذایی خیلی مواد طبیعی و غنی خودشان را بر اثر سرخ شدن از دست ندهند.

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع تابه وک

همانطور که اشاره شد تابه وک دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تابه وک کف گرد

این نوع تابه ها کلا حالت گرد دارند و کف صافی ندارند. اینو نوع تابه از اولین و اصیل ترین نوع تابه وک است. در گذشته این تابه را بر روی کوره ها نگه می داشتند و امروزه به دلیل وجود اجاق گاز ممکن است خیلی استفاده نشود. البته برخی برای رفع این مشکل پایه ساخته اند.

تابه وک کف صاف

این تابه ها نسبت به تابه های کف گرد برای آشپزی روی اجاق گاز مناسب ترند. در اینو نوع تابه مقدار کمی از کف تابه مسطح و صاف است تا آن قسمتی که برای قرار گرفتن روی اجاق نیاز است فراهم شده باشد و آشپزی روی اجاق گار جذاب تر شود.

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

تابه وک برقی

این نوع تابه نوعی دیگر است که مانند پلو پز ها عمل می کند و دیگر نیازی به اجاق گاز ندارید. به وسیله آن می توانید به راحتی و در هر جایی که منبع برق دارید یک ناهار یا شام برای خودتان فراهم کنید.

تابه وک درب دار

اکر تابه های وک درب ندارند اما اگر تابه ای درب داشته باشد درب آن می تواند بسیار کارآمد باشد. به این شکل که از پرتاب شدن روغن داغ از داخل به بیرون جلوگیری می کند و میتواند بعد از پخت غذا؛ غذا را برای مدت طولانی گرم نگه دارد. این هم یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید می تواند به انتخاب خوبتان کمک کند.

تابه وک چیست و چه کاربردی دارد؟

جنس تابه وک

همانطور که معمولا هر وسیله ای جنس مختلف داره تابه های وک هم همینطور هستند. می توان به عنوان مثال به آلومینیوم، کربن استیل، تفلون و … اشاره کرد. نکته مهمی که در هنگام خرید باید رعایت کنید این است که ضخامت تابه وک نازک نباشد. زیر تابه های وک به مقاومت بالا روی حرارت بالا معروف هستند و اگر ضخامت کافی را نداشته باشند باعث از بین رفتن زود هنگام آن ها می شود.

سخن پایانی

اگر تابه وک کارتان را راه می اندازد، یک نمونه تابه وک در سایت برای فروش وجود دارد که می توانید آن را مشاهده کنید.


همچنین ببینید : ماهیتابه وک بست Best


همچنین اگر قصد خرید لوازم کافی شاپ، فست فود و آشپزخانه های صنعتی را دارید به دسته بندی های مربوطه مراجعه کنید. لطفا ما را در اینستاگرام، یوتیوب و آپارات دنبال کنید تا از محتوا های دیگر ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *