آموزشی, مقالات مرتبط با شربت سرد کن

معرفی کامل انواع شربت سرد کن + راهنمای خرید

معرفی کامل انواع شربت سرد کن + راهنمای خرید1

برای کافی شاپ‌ها و یا مغازه‌های که به شکل کاملا تخصصی آبمیوه می‌فروشند، تحویل آبمیوه سرد به مشتریان بسیار مهم است. در دنیای کنونی با توجه به تکنولوژی  برای هر نیازی ابزاری وارد بازار مصرف می‌شود. برای سرد نگه داشته آبمیوه‌ها هم دستگاه شربت سرد کن مورد نیاز است. برای تهیه این دستگاه باید بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید انجام شود.

این  دستگاه توسط شرکت‌های متعددی تولید می‌گردد و دارای تفاوت‌هایی است که با بررسی و مقایسه این دستگاه می‌توانیم خرید بهتری انجام دهیم. این دستگاه در بین تجهیزات موجود در این مراکز از انواع ساده و بسیار کاربردی می‌باشد. در این مطلب در مورد دستگاه شربت سرد کن و چند برند معروف آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال راه اندازی کافی شاپ و یا آبمیوه فروشی هستید می‌توانید بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید را در این مقاله مطالعه نمایید و بعدا آن را خرید نمایید.

برای خرید دستگاه شربت سرد کن روی لینک کلیک کنید!

راهنمای استفاده از شربت سرد کن

بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید به خوبی نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها دارای سیستم بسیار قوی برای خنک نگه داشتن شربت هستند. در مکان‌هایی مانند کافی شاپ یا رستوران‌ها نیاز به وجود شربت خنک و سرد همیشگی است  ولی ممکن است مشتری به صورت مداوم وجود نداشته باشد و به همین دلیل باید شربت در شرایطی نگهداری شود که سرد و خنک باشد.

دستگاه خنک کننده شربت یکی از بهترین وسایلی است که با ساختار بسیار ساده می‌تواند شربت آماده شده را سرد و آماده خوردن نگه دارد. پایه و اساس کار انواع این دستگاه‌ها یکسان است ولی با بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید می‌توانید بهترین نوع را تهیه کرده  تا به شکل پیوسته  حجم مناسب و مورد نیازی از شربت را در حالت خنک و  تگری  در خود نگه دارد.

 این دستگاه علاوه بر سرد نگه داشتن محتوا، مواد اولیه را نیز به خوبی مخلوط می‌کند. در دستگاه شربت خنک کننده، مخزن برای نگهداری شربت نیز وجود دارد. این دستگاه دارای شیر خروجی نیز می‌باشد که بوسیله آن آبمیوه در لیوان ریخته می‌شود. این دستگاه کارایی بسیار زیادی دارد و  وجود آن در این مراکز ضروری است. با بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید به ویژگی‌های کلی در مورد این دستگاه می‌رسیم.

یکی از مزیت‌هایی که این ابزار دارد کار کردن به شکل بی صدا یا با صدای بسیار کم می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های این ابزار داشتن مخزن‌های متفاوت می‌باشد که  به این ترتیب برای مکان‌های مختلف که مراجعه کنندگان مختلف دارند از مخزن‌هایی با حجم‌های مختلف استفاده می‌شود.

 ظروف این دستگاه‌ها به راحتی شسته می‌شود و هیچ گونه زنگ زدگی برای آنها ایجاد نخواهد شد زیرا جنس استیل دارند. اگر مشتری نیاز به حجم خاصی داشته باشد  تولید کنندگان توانایی طراحی و تولید حجم مورد نظر را دارند. به دلیل ارتباط این دستگاه با تولید مواد غذایی،  تمام استاندارد‌های لازم برای طراحی این دستگاه رعایت می‌شود. دستگاه شربت سرد کن  چون با مایعات سرو کار دارد به شیوه ای طراحی و عایق بندی شده که آبی به داخل آن نفوذ نمی‌کند. برای خنک نگه داشتن  شربت می‌توان از تنظیم کننده دما نیز استفاده نمود.

بررسی انواع دستگاه شربت سرد کن

مقاله پیشنهادی: نگهدارنده شربت؛ دستگاهی کارآمد و مثمر به ثمر در کافی شاپ‌ها

بررسی انواع دستگاه شربت سرد کن

در این جا به معرفی سه نوع از دستگاه شربت سرد کن که در بازار وجود دارد می‌پردازیم. خریداران این دستگاه باید در ابتدا حجم شربت تولیدی را در نظر گرفته و با توجه به آن دستگاه را خریداری نمایند. دستگاه یا تک مخزنه است و یا دو مخزنه است.

از نظر شکل ظاهری مخزن نیز به دو شکل خمه و استوانه ای شکل می‌باشند. در بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید باید به تک مخزنی یا دو مخزنی  بودن آن توجه داشته باشید. معمولا گنجایش تک مخزنی‌ها 17،20 و یا 50 لیتر است و البته به  مقدار حجمی‌که مورد نیاز باشد نیز تولید می‌گردد.

در بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید به شربت سرد کن دو مخزنه رسیدیم در این دستگاه از دو مخزن  استفاده می‌شود و کسانی که نیاز به تولید حجم بالای شربت دارند از این مدل خریداری می‌کنند. هر مخزنی دارای 17 لیتر ظرفیت است که در مجموع و برای مکان‌های پر جمعیت پر کاربرد است.

انواع دو مخزنی به دو شکل همزن دار و یا فواره ای وجود دارد. دستگاه شربت سرد کن دو مخزنه پیشرفته تر از تک مخزنه عمل می‌کند و قطعات بیشتری دارد. یکی از مزیت‌های دستگاه دو مخزنه امکان تهیه دو نوع شربت به شکل همزمان در این دستگاه‌ها است.

 در بررسی کامل انواع دستگاه شربت سرد کن پیش از خرید به دستگاه شربت سرد کن با مخزن خمره ای می‌رسیم. از نام این دستگاه مشخص است که مخزن آن گرد است. این مدل از دستگاه دارای همزن است. معمولا از  نوع خمره ای برای شربت‌هایی که دانه دار است استفاده می‌کنند. در بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها این  نوع دستگاه شربت سرد کن را مشاهده کرده اید و از مدل بسیار پر کاربرد است.

نکات خرید دستگاه شربت سرد کن

از مهمترین مواردی که باید به آن دقت شود مقدار کارایی  دستگاه با توجه به محیطی است که در آن قرار خواهد گرفت. قبل از خرید با بررسی لازم باید مقدار توان دستگاه با  مقدار شربتی که مورد نیاز است محاسبه گردد. با توجه این موارد دستگاه یک مخزنی یا دو مخزنی خریداری خواهد شد.

باید به نوع همزن توجه لازم شود انواع پارویی یا پمپی در بازار وجود دارد. اگر فقط شربت‌های ساده تهیه می‌کنید  مدل پمپی مناسب خواهد بود. توان و قدرت دستگاه برای سرد کردن شربت نیز بررسی می‌شود. به غیر از آن حجم مخزن و موتور باید به خوبی بررسی شود. برای خرید این دستگاه که از مهمترین دستگاه‌های موجود در کافی شاپ و آبمیوه فروشی‌ها است می‌توانید به آشپز آلات مراجعه نمایید در این فروشگاه بهترین برند‌ها با قیمت بسیار مناسبی این محصول را عرضه می‌کند.

دیدگاهی در مورد “معرفی کامل انواع شربت سرد کن + راهنمای خرید

  1. سارینا گفت:

    ممنون مقاله ی کامل و عالییی?

    1. آشپزآلات گفت:

      مچکرم از شما کاربر عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *