آموزشی

بررسی ویژگی های تاپینگ فست فود و معرفی انواع آن

بررسی تاپینگ فست فود2

یکی از تجهیزات مورد استفاده جهت تهیه ساندویچ و پیتزا، که سبب بالا رفتن سرعت و راندمان کار می‌شود، تاپینگ فست فود می‌باشد. با بهره گیری از این تاپینگ‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی و مخصوصاً فست فودها و رستوران‌ها، امکان تهیه و عرضه غذاها در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت وجود خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های تاپینگ فست فود و معرفی انواع آن از قبیل تاپینگ ساندویچ، تاپینگ پیتزا و تاپینگ ترشیجات و شرح ویژگی‌های آنها بپردازیم. بنابراین شما می‌توانید اطلاعات لازم در رابطه با خرید این تاپینگ‌ها را با مطالعه این مقاله بر اساس نیازتان کسب کنید.

بررسی تاپینگ فست فود و معرفی انواع آن

آشنایی با مشخصات تاپینگ فست فود

یکی از تجهیزات پر مصرف و کاربردی در رستوران‌ها و فست فودها که سبب سرعت بخشیدن به روند تهیه ساندویچ و پیتزا می‌گردد، تاپینگ فست فود است. با کمک این لوازم، رعایت نکات اصولی و بهداشتی توسط کارکنان رستوران‌ها به راحتی صورت می‌گیرد.

امکان دسته بندی و تفکیک انواع مواد غذایی به کمک این تاپینگ‌ها وجود دارد. این تاپینگ‌ها دارای قابلیت شستشو هستند و از جنس استیل ضد زنگ و ضد خش می‌باشند که همانند یک کنسول عمل کرده و شامل بنماری‌های مختلفی هستند. لگن‌های مخصوص یا همان بنماری‌های تاپینگ فست فود با قرارگیری درون تاپینگ به صورت ظرف‌های گود، جهت پر کردن و تفکیک مواد غذایی درون آنها استفاده می‌گردند.

امکان جدا کردن و شستشوی بنماری تاپینگ پیتزا وجود دارد و از جنس استیل مرغوب برخوردار است. علاوه بر عدم تأثیرگذاری بنماری تاپینگ فست فود بر کیفیت مواد غذایی درون آن، قادر به سالم نگه داشتن مواد اولیه برای مدت طولانی خواهند بود. از درب مخصوصی به شکل سرتاسری یا تکی جهت پوشاندن بنماری‌ها در بیشتر مدل‌های تاپینگ فست فود استفاده می‌گردد. تا از این طریق مانعی بر سر راه ورود گرد و غبار و آلودگی به درون آنها ایجاد شود.

معرفی انواع تاپینگ فست فود

از آنجا که امروزه استقبال زیادی از بکارگیری تاپینگ‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی فست فودها و رستوران‌ها، با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آنها می‌گردد، از این رو، تولید و عرضه این تجهیزات در ابعاد و ظرفیت‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. که افراد فعال دراین حوزه‌ها می‌توانند به انتخاب مدل‌های مورد نظر خود بر اساس میزان سرویس دهی و حجم کاری خود بپردازند. تعداد بنماری‌ها را می‌توان از اصلی ترین تفاوت تاپینگ‌های فست فود با یکدیگر دانست که امکان متغیر بودن آنها بین 20-4 عدد وجود دارد. همچنین، تفاوتی بین این تاپینگ‌ها از لحاظ شکل ظاهری و طراحی نیز به چشم می‌خورد.

از این رو، دسته بندی آنها بر مبنای 2 مدل لبه دار یا تاپینگ سرد و مدل ساده صورت می‌گیرد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به معرفی ویژگی‌های سه نمونه از مدل‌های مختلف تاپینگ بپردازیم.

معرفی تاپینگ پیتزا

معرفی تاپینگ پیتزا

از پرمصرف ترین و کاربردی ترین تاپینگ فست فود می‌توان به تاپینگ پیتزا اشاره نمود که طراحی آنها در ابعاد و تعداد لگن‌های مختلف تاپینگ 10 لگن و تاپینگ 8 لگن، بر مبنای سفارش مشتری صورت می‌گیرد. به طور کلی تاپینگ‌های پیتزا دارای شکل ایستاده و پایه دار می‌باشند. می‌توان مواد اولیه پیتزا از قبیل فلفل دلمه ای، قارچ، پنیر و پپرونی را خرد کرده و کلیه این مواد را با قرار دادن در یک بنماری مجزا، به صورت آماده در دسترس داشت و امکان آماده سازی سریع پیتزا با ریختن این مواد روی خمیر پیتزا و سپس گذاشتن آن در فر وجود دارد.

اقدام به تعبیه یخچالی که دارای ویژگی تنظیم دما و همچنین ترموستات است در بخش زیرین تاپینگ پیتزا جهت پیشگیری از فاسد شدن و خرابی مواد اولیه درون بنماری‌ها و خنک نگه داشتن آنها شده است. همچنین، امکان استفاده از پیشخوان تاپینگ که در بخش جلوی دستگاه واقع است به عنوان میز کار وجود دارد که می‌توان به ترکیب مواد اولیه پیتزا و قرار دادن ابزار کار جهت تهیه پیتزا بر روی آن پرداخت.

به طور کلی، اقدام به تعبیه 1 یا 2 طبقه در بخش فوقانی تاپینگ پیتزا در بعضی از مدل‌ها می‌شود که اپراتور در این وضعیت از فضای بیشتری جهت کار برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است که بخشی شیشه ای در مدل لبه دار تاپینگ پیتزا، به منظور پیشگیری از ورود آلودگی به درون تاپینگ در نظر گرفته می‌شود.

تاپینگ پیتزا دارای ویژگی‌های دیگری از قبیل موارد زیر می‌باشد.

  • برخورداری از پلاستوفوم جهت عایق نمودن آن
  • مجهز به یخچال بدون برفک
  • بهره مندی از اسکلت محکم با قابلیت شستشو و از جنس استنلس استیل
  • مجهر به موتور قوی و کمپرسور

معرفی تاپینگ ترشیجات

از دیگر تاپینگ‌های پرکاربرد در فست فودها و رستوران‌ها، تاپینگ ترشیجات می‌باشد. نسبت به سایر تاپینگ‌ها، تاپینگ ترشیجات دارای ابعاد و سایز بنماری‌های کوچکتری می‌باشد. سرکه ترشیجات هیچگونه تأثیری بر کیفیت بنماری‌ها نخواهد گذاشت و امکان نگهداری انواع ترشی در مدت زمان طولانی در آنها وجود دارد. به استفاده از تاپینگ‌های ساده جهت سرو ترشی به صورت رومیزی یا پایه دار پرداخته می‌شود. نمونه‌های رومیزی به صورت تاپینگ ساده به کار می‌روند و بدون یخچال هستند.

آشنایی با مشخصات تاپینگ فست فود

تاپینگ ساندویچ

از دیگر تاپینگ‌های فست فود که به منظور تفکیک مخلفات درون ساندویچ استفاده می‌شود، تاپینگ پیتزا است. با ریختن گوجه فرنگی، کاهو، خیارشور و سایر مخلفات ساندویچ در بنماری‌ها، در کمترین زمان ممکن می‌توان اقدام به تهیه ساندویچ نمود. امکان تازه ماندن کاهوهای خرد شده با کمک یخچال تاپینگ یا تاپینگ سرد وجود دارد. ابعاد و تعداد بنماری‌های تاپینگ‌های ساندویچ در مقایسه با تاپینگ پیتزا به جهت کمتر بودن میزان مواد اولیه آن کمتر خواهد بود.

 معمولاً اقدام به استفاده از تاپینگ‌های لبه دار در تاپینگ ترشیجات به منظور گذاشتن انواع سس یا ساندویچ می‌شود. کاربرد تاپینگ‌های ساده نیز در فلافلی‌ها و فست فودها جهت دورچین سلف سرویس می‌باشد. چندین درب کشویی نیز در بخش زیرین بعضی مدل‌های تاپینگ، جهت نگهداری مواد مختلف تعبیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *