آموزشی

ماشین ظرفشویی صنعتی

در این متن درباره یکی از مهم ترین نیازهای یک آشپزخانه بزرگ یعنی ماشین ظرفشویی صنعتی برای شما صحبت خواهیم کرد.

در این مطلب درباره یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه صنعتی یعنی ماشین ظرفشویی صنعتی صحبت خواهیم کرد .

آشنایی با مفهوم ماشین ظرفشویی صنعتی

industrial2019قبل از تعریف درباره این وسیله باید با مفهوم آن آشنا شویم ؛ ماشین ظرفشویی صنعتی به ماشین ظرفشویی هایی اطلاق می شود که در مکان های عمومی و بزرگ مانند رستوران ها ، بیمارستان ها و … مورد استفاده قرار می گیرند ؛ ماشین ظرفشویی صنعتی برخلاف ماشین ظرفشویی عادی ، در اندازه بزرگ تر طراحی شده و برای مصارف زیاد استفاده مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر به تازگی می‌ خواهید برای آشپزخانه بزرگ خود یک ماشین ظرفشویی صنعتی  با امکانات خوب خریداری کنید ، ابتدا با جستجو در سایت ها و مطالعه ، اطلاعات کافی و لازم را درباره آن کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید .

یادآوری نکات لازم در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

نکاتی که درباره خرید ماشین ظرفشویی صنعتی برای آشپزخانه تان باید در نظر داشته باشید عبارتند از :

  • میزان ظروف کثیف شده : میزان ظرف های آلوده شده توسط مشتری ( یا همان تعداد مشتری هایی که باعث کثیف شدن این مقدار از ظروف می‌شوند ) ؛ پس اگر مشتری زیادی داشتید ماشین ظرفشویی صنعتی را در ابعاد بزرگ تر خریداری کنید .
  • اندازه فضا : دومین موردی که شما در خرید یک ماشین ظرفشویی صنعتی مناسب برای آشپزخانه تان باید در نظر بگیرید ، سایز آشپزخانه تان است ؛ دقت کنید که اگر محیط آشپزخانه شما کوچک است ، گنجاندن یک ماشین ظرفشویی بزرگ در آن به هیچ وجه مناسب نیست ، چه از نظر عقلی و چه از نظر ظاهری !
  • بودجه کافی : سومین نکته در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی برای آشپزخانه توجه به بودجه تان است ؛ دقت به این نکته از واجبات است و آن این است که که اگر سرمایه کافی برای چرخاندن آشپزخانه صنعتی خود را ندارید ، بهتر است که از همان ابتدا این فکر را از سر خود بیندازید ؛ خرید هر نوع وسیله برای آشپزخانه تان اعم از ماشین ظرفشویی صنعتی ، اجاق گاز و … نیاز به بودجه و مخارج زیادی دارد .

می رویم به سراغ مطلب اصلی این متن ، یعنی مشخصات یک ماشین ظرفشویی صنعتی مناسب برای آشپزخانه های بزرگ  و هم چنین دلایل خرید آن .

مشخصات یک ماشین ظرفشویی صنعتی خوب

ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی 1200بشقاب بدون میز ورود و خروج 

این مشخصات عبارتند از :

  • استفاده مناسب از انواع انرژی : انواع انرژی که یک ماشین ظرفشویی صنعتی از آن برای کارکردن بهره می‌ گیرد عبارتند از : آب و برق ؛ هنگام خرید این دستگاه باید دقت کنید که میزان برچسب انرژی آن در حد A باشد ، چرا که اگر این میزان در اندازه های پایین تری باشد ، میزان مصرف برق آن بیشتر خواهد بود ؛ همین مورد درباره مصرف آب توسط ماشین ظرفشویی نیز صادق است ؛ هنگام خرید این دستگاه ، راهنمایی ‌های لازم را درباره مصرف آب آن از فروشنده بپرسید تا ماشین ظرفشویی به شما معرفی کند که میزان مصرف آب آن در کم ترین حد ممکن باشد ؛ یعنی با کم ترین میزان مصرف آب و برق این ماشین ظرفشویی بتواند تمیز ترین و مطلوب ترین نوع شستشوی ظروف را به شما ارائه دهد .
  • کیفیت : مشخصه بعدی که حتماً باید در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی به آن دقت کرد ، کیفیت آن است ؛ اگر ماشین ظرفشویی خریداری شده توسط شما از کیفیت کافی و مطلوب برخوردار نباشد ، در اندک مدتی پس از استفاده ، دچار خرابی خواهد شد و ضرر های مالی بسیاری را برای برای تعمیر یا تعویض برایتان به بار خواهد آورد .

مقاله پیشنهادی: مجهز کردن آشپزخانه‌های صنعتی با خرید از وب سایت تخصصی آشپزآلات

دلایل خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

دلایلی که باعث می شوند شما مجبور به خرید ماشین ظرفشویی صنعتی برای آشپزخانه بزرگ خود شوید :

  • عدم توانایی و خستگی مفرط افراد در شستشوی بیش از حد ظروف : با استفاده روز افزون از انواع تکنولوژی ، افراد موفق به اختراع و تولید وسیله ای به نام ماشین ظرفشویی شدند ؛ در ابتدا افراد ظروف بسیار زیاد باقی مانده از مراسماتشان را به وسیله دستان خود می شستند ( که هم اکنون نیز در بسیاری از منزل ها و مکان های عمومی رایج است ) که این باعث می شد آن ها رنج و مشقت بسیاری را متحمل شوند ؛ با این اختراع افراد می توانند راحتی و آسودگی را تجربه کنند .
  • پرداخت حقوق کم تر : استفاده کم تر از منابع انسانی برای شستشوی ظروف ، باعث می شود بسیاری از درآمد شما از رستوران در جیبتان بماند و حقوق کم تری را به افراد پرداخت کنید .
  • تمیزی فوق العاده : از دیگر دلایل استفاده از ماشین ظرفشویی می توان به تمیز شدن بیش از حد آن ها توسط این وسیله اشاره کرد ؛ بدیهی است که شستشوی ظروف با دست ، آن کیفیت و تمیزی مطلوب را نخواهند داشت ؛ ممکن است به علت تنبلی بسیاری از افراد ، ظروف دارای بوهای نا مطبوع و یا حتی لکه هایی از غذا باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *