آموزشی, عمومی

راهنمای راه اندازی کافی شاپ کامل و مجهز

راهنمای راه اندازی کافی شاپ کامل و مجهز

در این مقاله قصد داریم راهنمای راه اندازی کافی شاپ را در اختیار شما قرار دهیم. راه‌اندازی کافی شاپ تبدیل شده به یکی از پرطرفدار‌ترین مشاغل امروزی به خاطر همین هم هست که، خیلی از افراد به دنبال یک برآورد قیمتی برای راه‌اندازی یک کافی شاپ هستند. در برآورد هزینه‌های راه‌اندازی کافی شاپ نمی‌توانیم برآورد نسبتاً دقیقی را ارائه دهیم چرا که این هزینه‌ها به قیمت ملک کافی شاپ و یا هزینه اجاره آن و سایر عوامل بستگی دارد. اما به صورت کلی می‌توان گفت راه‌اندازی کافی شاپ با کم‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان، اصلاً امکان‌پذیر نیست.

با محاسباتی که در این زمینه انجام شده برای راه‌اندازی حداقل به ۵۰۰ میلیون پول نیاز دارید. اگر چه که این برای شروع کار است و برای توسعه کار برای مدتی ممکن است حتی از جیبتان خرج کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌شود که پشتیبانی مالی داشته باشید.

راه های راه‌اندازی کافی شاپ

در محاسبه برآورد هزینه‌های راه‌اندازی کافی شاپ نمی‌توان جواب قطعی و ثابتی داد، چرا که هزینه‌های شما به قیمت لوازم کافی شاپ و یا هزینه اجاره و خرید کافه بستگی دارد و کاملاً می‌تواند متغیر باشد.
حتی گاهی دکوراسیون شما تعیین می‌کند که بودجه مورد نظر شما چقدر باشد، ممکن است شما برای دکوراسیون محیط کافی شاپتان طرح خاصی را در نظر بگیرید و نیازمند هزینه بالایی باشد و یا خیر با کم‌ترین هزینه ممکن است بتوانید دکوراسیون محیط را آماده کنید. اما شاید برایتان جالب باشد که راه‌اندازی کافی شاپ می‌تواند از چند طریق، صورت بگیرد.

مدل فرانشیز

در این روش صاحب برند از حد امتیاز برند خود استفاده می‌کند و تعیین می‌کند که شخصی زیر نظر برند اصلی شروع به فعالیت و همکاری با آن برند نماید.

خرید کافی شاپ

در این روش صاحب کافی شاپ به هر دلیلی اقدام به فروش کافی شاپ خود می‌کند. شخص خریدار هم کل دکور و مکان و تجهیزات کافی شاپ را یکجا خریداری می‌کند.

اما مسلماً پیدا کردن کافی شاپ سودآور که صاحب امتیاز قصد فروش آن را داشته باشد خیلی سخت است. از طرفی هم که خرید کافی شاپ بدنامی که خدمات خوبی ارائه نمی‌داده است زیاد نمی‌تواند معقول باشد حتی اگه زیر قیمت کافی شاپ خود را به فروش بگذارد. مسلماً جذب مشتری در چنین کافه‌هایی خیلی سخت هست هرچند که شما خود را به عنوان مدیریت جدید معرفی کنید. در راه‌اندازی مجدد کافی شاپ سخت اعتماد جلب می‌شود اما نشدنی نیست.

راه‌اندازی کافی شاپ از صفر

راه‌اندازی از صفر کمی دشوار‌تر از دو روش دیگر است. در این روش هر آنچه که برای راه‌اندازی یک کافی شاپ نیاز است از فضای کافه گرفته تا دکور و تجهیزات باید به صورت کلی خریداری شود.
برای راه‌اندازی، کافی شاپ، اجاره نامه و یا سند ملک لازم و ضروری است.

مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی کافی شاپ

• احراز تابعیت جمهوری اسلامی
• اجاره نامه و یا سند ملک
• ۱۲ قطعه عکس
• ارائه آخرین مدرک تحصیلی
• ارائه کپی جواز قبلی (در صورت وجود)
• گواهی پایان خدمت
• رضایت صاحب ملک به منظور تغییر ملک
• اصل و کپی کارت ملی
• اصل و کپی شناسنامه
• رسید پرداخت اجاره
• کد پستی واحد صنفی (کپی قبض تلفن)
• بنچاق
• مبایعه نامه
• در صورت موروثی بودن ملک، رضایت محضری سایر وراث و فتوکپی شناسنامه ورثه و اصل و فتوکپی گواهی حصر وراثت
• حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام تنظیم اجاره‌نامه
• ارائه قرارداد‌های منعقد شده بین متقاضی پروانه کسب با ادارات و سازمان‌های دولتی
• ارائه سوابق کاربری تجاری یا اداری یا کارگاهی محل کسب (عوارض مشاغل و کسب و پیشه)

هزینه دریافت مجوز برای راه‌اندازی کافی شاپ

در بحث برآورد هزینه‌های راه‌اندازی کافی شاپ هزینه مجوز هم می‌تواند مهم باشد.
گرفتن مجوز برای راه‌اندازی کسل‌کننده‌ترین مسیر این راه است اما کاملاً می‌تواند متغیر باشد و هر شهر متناسب با سیستم‌های مدیریتی‌اش ممکن است مراحل خاص خودش را داشته باشد.

در ابتدا لازم است تا در اتحادیه صنف بستنی و آب میوه و کافی شاپ پرونده تشکیل دهید. بعد از صدور پرونده، نامه اماکن، بهداشت و بیمه و دارایی خود را باید به پرونده قبلی خود اضافه کنید.
برای اداره بهداشت لازم نیست هزینه زیادی کنید اما اتحادیه، حدود ۲ تا ۵ میلیون ممکن است هزینه به دنبال داشته باشد.

دریافت مجوز راه‌اندازی کافی شاپ برای بانوان

اگر خانم‌ها اقدام به راه‌اندازی کافی شاپ کنند، لازم است یک مرد را به عنوان مباشر خود انتخاب کند.

قیمت خرید تجهیزات کافی شاپ

قیمت خرید تجهیزات کافی شاپ

قیمت خرید تجهیزات کافی شاپ

در برآورد هزینه‌های راه‌اندازی کافی شاپ باید گفت اگر کافی شاپ را به صورت کامل از صاحب برند قبلی گرفته باشید، لازم نیست تا تجهیزات را خریداری کنید، اما اگر کافی شاپ را از صفر راه‌اندازی کنید، مجبور هستید تا تجهیزات ضروری‌ای که برای کافی شاپ لازم است را تهیه کنید و آن‌ها را نصب کنید. البته اگر برای نصب هم از آن‌ها کمک بگیرید، مسلماً باید هزینه نصب را نیز پرداخت کنید.

اگر بخواهیم‌ یک قیمت حدودی بدیم، قیمت دستگاه‌های اسپرسو از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هستش، قیمت دستگاه‌های قهوه‌ساز از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان و قیمت آسیاب اسپرسو نیز از ۸ تا ۵۰ میلیون تومان می‌تواند باشد. هزینه تجهیزات نیز قطعاً به منوی شما بستگی دارد، این که چه چیزی را در منوی خود جای دهید و متناسب با آن به چه وسایلی نیز داشته باشید.

مسلماً اگر تنوع محصولاتتان زیاد باشد نیاز به یخچال و گاز و سیستم تهویه و… هست.
برای راه‌اندازی کافی شاپ حداقل ۵۰۰ میلیون نیاز است و سقف آن کاملاً، متغیر است و به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد.

دستگاه‌های لازم برای راه اندازی کافی شاپ

1) قهوه‌ساز فیلتردار 4) مخلوط کن‌های صنعتی 7) توستر صنعتی
2) دستگاه اسپرسوساز 5) دستگاه فیلتر آب 8) یخچال و فریزر صنعتی
3) آسیاب قهوه صنعتی 6) سیستم فروشگاهی 9) سیستم امن

 

اگر چه که خرید این دستگاه‌ها کاملاً به منوی شما بستگی دارد و می‌تواند کم‌تر و یا بیشتر بشود و برآورد هزینه‌های راه‌اندازی کافی شاپ شما کاملاً متغیر خواهد بود.

امیدوارم که این مقاله توانسته باشد تا به سؤالات شما پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *