آموزشی

خرید کباب پز گازی ایستاده و کوچک

خرید کباب پز گازی ایستاده

در گذشته تهیه مقدار زیادی کباب روی منقل های ذغالی قدیمی کاری بسیار وقت گیر و دشوار بود و به علاوه راندمان آن روش نیز خیلی پایین بود. امروزه کلیه‌ی آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران ها  جهت ارتقا سرعت، بازدهی، همچنین کیفیت غذاهای خود از کباب پز گازی و تابشی استفاده می کنند. سال های زیادی است که این نوع دستگاه ها جایگزین روش های یدی و سنتی پیشین شده است و امکان پخت انواع غذاها نظیر جوجه کباب و … را در سریع ترین زمان ممکن برای رستوران ها  فراهم می نماید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به خرید کباب پز گازی ایستاده و کوچک بپردازیم؛ تا شما عزیزان بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید.

نحوه طبقه بندی  کباب پز گازی ایستاده

کباب پزهای گازی از مهم ترین وسایلی هستند که نقش بسیار مهمی در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی دارند, این دسته از کباب پز ها از کباب پزهای صنعتی پرفروش و رایج بازار هستند.

 کباب پزهای گازی بر اساس نوع عملکرد، ابعاد و ظرفیت به دسته های گوناگونی طبقه بندی می شوند.

کباب پز گازی بر اساس نحوه عملکرد به سه دسته ذیل تقسیم بندی می شود :

  • اتوماتیک
  • نیمه اتوماتیک
  • خانگی با دستی

مولفه های متنوع  هر کدام از این کباب پز ها و امکانات خاصی که در اختیار  فرد  قرار می دهد سبب تنوع این سری از دستگاه ها می شوند.

بررسی ویژگی های کباب پزهای گازی ایستاده یا مبله

این سری کباب پز ها قادر به مغز پخت کردن انواع کباب و جوجه کباب  هستند. طراحی ایستاده یا پایه دار این سری از کباب پز های گازی ایستاده به صورتی بوده که اپراتور به راحتی سیخ های کباب را در آن به حالت افقی  قرار می دهد و آن ها را با سرعت بالایی آماده می کند.

خاطر نشان می گردد که این کباب پز ها قادر به پخت حدود چهارصد و پنجاه سیخ کباب در 60 دقیقه هستند که سرعتی بسیار بالایی محسوب می شود. بنابراین انتخاب این کباب پز گزینه فوق العاده مناسبی برای آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران ها می باشد. این کباب پزها سبب پخت آرام و یکنواخت  کباب ها شده و باعث می شوند داخل تمام کباب ها به خوبی پخته و مغز پخت گردند. به علاوه وجود سینی که در زیر کباب پز گازی ایستاده تعبیه شده است  نیز سبب جمع آوری  روغن و آب کباب شده و کباب ها در نتیجه ی تبخیر مجدد مایع جمع شده در سینی نرم و آبدار می شوند.

کباب پز گازی ایستاده

بررسی ساختار فیزیکی کباب پز گازی ایستاده

بدنه ی این سری از کباب پز ها از 2 لایه استیل ضد زنگ ساخته شده است که کاملا قابل شستشو بوده  و در مقابل آب، گرما و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد.  ضخامت بدنه این دستگاه شامل 1 میلیمتر استنلس استیل می باشد. این دستگاه وزن سیخ ها و وزن خود دستگاه را تحمل می کند و ویژگی دستگاه به دلیل کاربرد بهینه از پروفیل های مقاوم می باشد.

سرعت ریل های این سری از  دستگاه ها مهم ترین عامل در تعیین  زمان پخت کباب ها می باشد؛ بنابراین زمان و سرعت  در کباب پزهای گازی ایستاده یا مبله به راحتی قابل مدیریت می باشد.

بررسی عملکرد کباب پز های گازی ایستاده

این دستگاه از تعدادی لوله واجد سوراخ تشکیل شده است که از این سوراخ ها شعله گاز خارج می شود.  از طرفی در قسمت فوقانی لوله ها سنگ هایی از جنس چدن تعبیه شده است که گرمای شعله سبب  حرارت زیاد آن ها شده و  به کباب ها انتقال می یابد و در نتیجه  این انتقال گرمایی، کباب ها پخته و آماده می شوند. بنابراین ضخامت و جنس مرغوب سنگ های چدنی، مولفه ی مهمی در پخت کباب بوده و باید در هنگام خرید کباب پز گازی ایستاده به آن توجه ویژه ای نمود.

در قسمت زیرین دستگاه یک سینی قابل شستشو تعبیه شده است که به منظور جمع آوری روغن حاصل از پختن کبابها می باشد و از ریختن آن به روی بدنه دستگاه جلوگیری می نماید.

امکانات جذاب کباب پزهای گازی ایستاده یا مبله

1. میزان مصرف انرژی گازی در این مدل ها نسبت به مدل های ساده بسیار کاهش یافته است.
2. به دلیل طراحی خاص این مدل مشعل ها، پخت کباب در آن ها بدون دود و آتش می باشد.
3. رعایت کامل اصول ایمنی
4. استفاده آسان برای تمام افراد و عدم نیاز به تخصص و آموزش
5. توانایی پخت انواع مختلف کباب و جوجه کباب
6. مناسب ترین انتخاب برای کترینگ ها، رستوران ها و تالارها

امکانات کباب پز گازی کوچک

برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی  با متراژ کم سری کباب پز های گازی مبله مناسب نمی باشند و بهتر است در این مکان ها از کباب پز گازی کوچک که دارای ابعادی به اندازه 60 سانتی متر در 80 سانتی متر هستند، استفاده گردد.  این کباب پز ها قابلیت قرار گیری ایستاده یا رومیزی را دارند و برای فضاهای باز قابل استفاده هستند.

کباب پز گازی کوچک به دلیل اندازه مناسب خود برای منازل و مصارف خانگی نیز کاربرد دارند و بهترین گزینه برای گرفتن جایگاه منقل‌های ذغالی و روش‌های سنتی محسوب می شوند. حمل و نقل آسان و عدم تولید دود از  دیگر مزایای ویژه ی این سری کباب پز ها برای فضاهای کوچک می باشد.

همچنین با قابلیت اتصال به کپسول گازی و گاز شهری کباب ها بسیار ملایم و یکنواخت می پزند. از طرفی این سری دستگاه ها دارای چند شیر گاز استاندارد بوده و در برابر پنج بار فشار مقاومت ویژه ای دارند. کیفیت پخت کبابها با قابلیت تنظیم حرارت این سری دستگاه ها به راحتی قابل تنظیم می باشد.بدنه دستگاه از جنس استنلس استیل ساخته شده و به راحتی قابل تمیز کردن می باشد.

کباب پز گازی کوچک

مقاله پیشنهادی: ارائه راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی

ویژگی های کباب پز کوچک گازی

1. این دستگاه دارای یک سینی از جنس گالوانیزه برای جمع آوری روغن و چربی کباب می باشد.

2. کیفیت بسیار بالای شیرآلات و ولوم های کباب پز

3. امکان تغییر ابعاد توسط مشتری

4. کاربرد زیاد در آشپزخانه‌های صنعتی، مصارف خانگی رستوران‌ها و کترینگ‌ها

5. قابلیت نصب روی پایه هایی از جنس آهن

6. دارای شعله های آهنی مقاوم و آبکاری شده که در برابر حرارت زیاد مقاومت زیادی نشان می دهند.

کدام یک از  انواع کباب پز گازی ایستاده و کوچک را انتخاب کنیم؟

ظرفیت تولید آن ها تفاوت اصلی این دو مدل می باشد؛ اگر قصد تهیه کباب پز برای آشپزخانه های بزرگ را دارید، مدل ایستاده مناسب شماست. در غیر این صورت برای منازل و آشپزخانه های صنعتی با متراژ کم،  مدل کوچک مناسب تر  می باشد.
خاطر نشان می گردد که کباب پز اتوماتیک نیز از انواع دیگر کباب پز ها است که دارای  کاربردهای منحصر به فرد می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع کباب پزهای صنعتی به سایت ویترین نت مراجعه کرده و از  مشاورین زبده ما راهنمایی دریافت کنید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *