عمومی

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی ها ابزاری هستند برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات که معمولا دارای 2 یا 4 چرخ هستند. ترولی ها توسط انسان حرکت داده می شود و نیاز به مصرف انرژی و نیروی زیادی ندارد. ترولی ها انواع مختلفی دارند که در جاهای مختلف از آن استفاده می کنند. در ادامه به کاربردهای ترولی و انواع ترولی ها می پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ترولی چیست؟

ترولی یک وسیله چرخ دار است که برای رفت و آمد کمتر و حمل وسایل سنگین و سبک استفاده می شود. ترولی در لغت نیز به معنای وسیله چرخ دار است. از ترولی ها در رستوران ها و تالار های پذیرایی برای حمل لوازم آشپزخانه، در آزمایشگاه و بیمارستان ها برای حمل وسایل پزشکی، در فروشگاه ها برای حمل سفارش ها و جاهای دیگر برای حمل وسایل مختلف از آن استفاده می شود.

در ابتدا ترولی ها چوبی بودند و پس از مدتی ریلی شدند و در همه جا کاربرد نداشتند؛ اما امروزه از این وسیله در بسیاری از جاها استفاده می کنند. کیفیت و جنس ترولی ها از منظر استفاده متفاوت بوده و برای هر کاربرد از جنس و مقاومت متفاوتی ساخته شده است.

ترولی دو طرف بسته

ترولی دو طرف بسته

انواع ترولی ها

ترولی رستوران و تالار های پذیرایی

ترولی های رستوران ها و تالار های پذیرایی خود به سه دسته تقسیم می شوند:

ترولی حمل ظروف

از این ترولی برای حمل ظروف پذیرایی و مواد غذایی از آشپزخانه به میز مورد نظر و بالعکس استفاده می شود و باعث تسریع در عملکرد پذیرایی از میهمانان می گردد. از این ترولی در رستوران ها، تالارهای پذیرایی، هواپیماها، قطارها و … استفاده می شود.

ترولی حمل غذا نیز دارای دو دسته حمل ظروف تمیز و حمل ظروف کثیف هستند که معمولا از ترولی های با عمق زیاد برای حمل ظروف کثیف و از ترولی های با عمق کم برای حمل ظروف تمیز و مواد غذایی استفاده می شود. این ترولی ها انواع مختلفی دارند که از جنس استیل و پلاستیک PVC در طبقات 2 ، 3 یا 4 طبقه و گاها بیشتر تولید می شوند. انواع این ترولی ها را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

ترولی سه طبقه تخت استیل

همچنین ببینید : قیمت و مشخصات ترولی دو طبقه تخت استیل

ترولی حمل دیگ

از این ترولی همانطور که از نامش پیداست برای حمل دیگ و وسیله های بزرگ در آشپزخانه ها و رستوران ها و احتمالا جاهای دیگر برای کاربرد های دیگر استفاده می شوند.

ترولی آبچکون

از این ترولی در جهت خشک کردن ظروف پس از شستشو در محل کوچک و کم جا و همچنین حمل ظروف پس از شستشو به کمد یا محل دیگر استفاده می شود. این نوع ترولی نیز در فروشگاه آشپز آلات موجود می باشد.

ترولی آبچکان 4 طبقه

همچنین ببینید: مشاهده انواع ترولی

ترولی نظافتی

از این ترولی ها در حمل ابزار های شستشو و بهداشتی و همچنین زباله ها استفاده می شود. از این ترولی ها در فرودگاه ها، فروشگاه ها، تالارها، کارخانه ها، برج های مسکونی و دیگیر جاهایی که نیاز به نظافت همیشگی دارند استفاده می شوند.

این ترولی ها دارای محفظه های جداگانه برای نگهداری موارد مختلف نظیر ابزارها، زباله ها و مواد شوینده می باشند. نظافتچی این ترولی را با خود به هر جا که بخواهد می تواند ببرد و سرعت پاکسازی خود و محل مورد نظر را بالا ببرد.

ترولی آزمایشگاهی و بیمارستانی

این ترولی ها معمولا از جنس استیل یا پلاستیک ضد باکتری با قابلیت جلوگیری از انتقال باکتری و ویروس برای حمل وسایل پزشکی، آزمایشگاهی و … استفاده می شوند. برخی از ترولی ها دارای تجهیزات پزشکی برقی و نشان دهنده ضربان قلب و فشار بیمار نیز هستند.

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی حمل بار

از این ترولی ها برای حمل وسایل نسبتا سنگین در کارخانه ها و تولیدی ها استفاده می شوند. معمولا جنس این ترولی ها نسبت به دیگر ترولی ها مقاوم تر بوده و از آسیب دیدگی کمتری برخوردار می شوند. این ترولی ها معمولا چرخ های بزرگتر و قوی تری نیز دارند. ترولی حمل بار یکی از لازمه های مکان های با حمل و نقل زیاد داخلی است که در مصرف انرژی و وقت کارکنان جلوگیری می کند.

ترولی حمل چمدان

از این ترولی همانطور که از نامش پیداست برای حمل چمدان و وسایل و بار های مسافران استفاده می شود. مکان ها پر استفاده از این ابزار فرودگاه ها و دیگر محل های حمل و نقل مسافران و هتل ها هستند که با احترام و بدون آسیب وسایل میهمانان خود را جا به جا می کنند.

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی و انواع ترولی ها

ترولی فروشگاهی

این ترولی ها را در فروشگاه های مختلف و زنجیره ای بسیار دیده ایم که مشتریان برای حمل کالاها و سفارش های خود در تمامی قسمت های فروشگاه از آن استفاده می کنند. این ترولی ها حالت سبدی با عمق زیاد به جهت جلوگیری از افتادن اجناس و معمولا توری شکل برای دیدن محصولات خریداری شده دارند.

بعضی از این ترولی ها دارای یک محرک داخل سبد هستند که از آن برای تقسیم بندی خرید ها می توان استفاده کرد.

آشپزآلات فروشگاه اینترنتی وسایل آشپزخانه است که می توانید با خیال راحت تجربه خوبی از خرید اینترنتی و تحویل به موقع آن را داشته باشید. صفحه اینستاگرام ما را هم دنبال کنید تا از محصولات جدیدمان با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *