آموزشی

آموزش نحوه استفاده از لوازم کافی شاپی

استفاده از لوازم کافی شاپی

کافی شاپ ها که زمانی به عنوان مکانی برای توقف و رفت و آمد در نظر گرفته می شدند، اکنون بخشی ذاتی از زندگی اکثر مردم هستند که بسیاری برای موفقیت های کاری و اجتماعی به آن مراجعه می کنند. با توجه به رشد صنعت کافی شاپ ها، نحوه درست استفاده از لوازم کافی شاپی برای رونق این شغل بسیار مهم است.

اما این که چگونه کافی شاپ ها موفقیت بی سابقه ای را در عصر دیجیتال مدرن کسب کرده اند می تواند به نوعی پیشرفت در تکنولوژی ساخت وسایل کافی شاپی باشد در ادامه به بررسی نحوه صحیح استفاده از لوازم کافی شاپی می پردازیم.

 

نحوه ی استفاده از لوازم کافی شاپی

 

نحوه استفاده از اسموتی ساز

کار با اسموتی ساز بسیار آسان است در ابتدا باید آن را به جریان برق وصل کنید. از تمیز بودن و خشک بودن دوشاخه و پریز برق اطمینان حاصل کنید. درب اسموتی ساز را بردارید، برخی از درب ها با کلیک و برخی دیگر با حرکت چرخشی باز و بسته می شوند. مواد و مایع اسموتی را به آرامی در آن بریزید و اطمینان حاصل کنید که آن را بیش از حد پر نکرده اید.

درب را دوباره روی ظرف بگذارید و محکم کنید. سپس تنظیمی را که می خواهید با آن مواد را ترکیب کنید انتخاب کنید و دکمه Blend یا ON را فشار دهید. منتظر بمانید تا مایع به قوام دلخواه برسد سپس آن را در یک لیوان بریزید.

نحوه آموزش کار با دستگاه اسموتی ساز

نحوه استفاده از اسپرسو

در ابتدا دستگاه اسپرسو را روشن کرده و مدتی برای گرم شدن آن صبر کنید. برای این که بهترین بهره را از این دستگاه ببرید باید مطمئن شوید که کل دستگاه از قبل گرم شده است که ممکن است برای برخی دستگاه ها حتی تا ۲۵ دقیقه نیز زمان ببرد.

اگر می خواهید این فرآیند را تسریع کنید می توانید به سادگی با حذف اسپرسو از فیلتر پرتا، یک شات خالی بکشید. کشیدن مستقیم این شات خالی کار مضاعفی در گرم کردن و کار با دستگاه اسپرسو انجام می دهد. مقدار مواد خود را اندازه گرفته و سپس اقدام به آسیاب آن کنید.

سپس پرتا فیلتر خود را روی ترازو قرار دهید و فلس را جدا کنید و آن را با 20 گرم قهوه آسیاب شده پر کنید. پرتا فیلترها معمولا دارای ظرفیتی هستند که سازنده توصیه می کند بنابراین طبق توصیه سازنده عمل کنید.

بعضی از دستگاه های اسپرسو دارای آسیاب داخلی است بنابراین می توانید قهوه را در پرتا فیلتر خود آسیاب کنید. سطح قهوه آسیاب شده را با فشار صاف کنید و آن را درون دستگاه قرار دهید و اولین شات خود را بکشید.

 

نحوه آموزش کار با دستگاه اسپرسو

 

مقاله ی پیشنهادی:بهترین مرکز خرید لوازم کافی شاپ در تهران

نحوه استفاده از دستگاه آبمیوه گیری

در اینجا به نحوه کار با دستگاه آبمیوه گیری می پردازیم.

قبل از هرکاری با دستگاه خود آشنا شوید ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را به طور کامل مطالعه کنید تا از روش استفاده از لوازم کافی شاپی آگاه شوید. دانستن اینکه همه چیز کجاست به شما این امکان را می دهد که راحت تر و با آشفتگی کمتر از کار با این دستگاه لذت ببرید.

مواد غذایی خود را آماده کنید سپس آن ها را به تکه های معقول برش دهید. از قرار دادن میوه های کامل در دستگاه بپرهیزید. بعضی میوه ها مانند آناناس نیاز به پوست گیری دارند و همچنین باید دانه ها و ساقه ها را حذف کنید زیرا می توانند مکانیسم دستگاه آب میوه گیری را مسدود کنند.

آب میوه گیری را به برق متصل کرده و شیشه جمع آوری را زیر مخزن آن قرار دهید و مواد را به درون مجرای تغذیه هدایت کنید و این فرآیند را به صورت دوره ای تکرار کنید تا آب میوه ها به طور کامل استخراج شود. همانطور که مشاهده کردید استفاده از لوازم کافی شاپی با توجه به پیروی از دفترچه راهنمای آن، کاری آسان و بدون دردسر است.

کار با دستگاه وافل ساز

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای کار با دستگاه وافل ساز آورده شده است:

در مرحله اول وافل ساز خود را به برق متصل کنید، دکمه روشن را فشار دهید. سپس درب دستگاه را بسته و منتظر نشان گری باشید که آماده بودن دستگاه را اعلام می کند. بعد از گرم شدن دستگاه، آن را باز کرده و با روغن یا کره، سطح دستگاه را اسپری کنید تا از چسبیدن مواد به دستگاه جلوگیری کند

آموزش کار با دستگاه وافل سازدر این مرحله مواد خود را درون آن بریزید، و مطمئن شوید وافل ساز به اندازه کافی پر شده باشد بدون اینکه لبریز شود. می توانید با یک قاشق چوبی به پخش خمیر کمک کنید. اگر وافل ساز از نوع چرخشی است باید صفحات فلزی را وارونه کنید تا مواد به خوبی بپزند.

مطمئن شوید درب دستگاه در جای خود محکم شده است. دسته وافل ساز را با دستکش فر گرفته و آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید. بعد از حدود 4 تا 6 دقیقه نشانگر به شما اطلاع می دهد که وافل شما آماده است و به همین آسانی می توانید لذت استفاده از لوازم کافی شاپی را تجربه کنید.

کار با دستگاه شیکر

در اینجا به آموزش نحوه استفاده از لوازم کافی شاپی دیگری به نام شیکر می پردازیم.

در ابتدا قالب شیکر را با یک سوم مایع مورد نظر و دو سوم یخ پر کنید سپس قالب شیکر بزرگتر را روی قالب کوچکتر قرار دهید و به آن ضربه بزنید تا محکم شود. با استفاده از هر دو دست انتهای هر دو قالب را گرفته و در راستای شانه به حالت عمودی شروع به تکان دادن آن کنید بعد از حدود 10 تا 15 ثانیه به کنار قالب کوچکتر ضربه بزنید تا شیکر باز شود. همانطور که دیدید کار با دستگاه شیکر بسیار آسان است.

آموزش نحوه کار با لوازم کافی شاپی

کار با دستگاه فرنچ پرس قهوه

نحوه استفاده از لوازم کافی شاپی می تواند برای افراد غیر متخصص نیز آسان باشد ما در اینجا به آموزش نحوه کار با دستگاه فرنچ قهوه می پردازیم.

در ابتدا مطمئن شوید که نسبت آب به قهوه مناسب است، ما مقدار ۳۰ گرم قهوه را به نیم لیتر آب توصیه می کنیم. اطمینان حاصل کنید آب تا دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم شده باشد، از دماسنج برای اندازه گیری دما استفاده کنید.

قهوه را در ته پرس بریزید سپس آب را به آرامی به آن اضافه کنید و قسمت بیرونی دستگاه را در حالی که پیستون آن تا انتها به سمت بالا است را، روی دستگاه قرار دهید. در نهایت حدود 4 دقیقه منتظر بمانید، سپس به آرامی پیستون را به سمت پایین فشار دهید. هنگام ریختن قهوه حتما پیستون را پایین نگه دارید و دسته آن را تکان ندهید زیرا ممکن است تفاله ها از صفحه پیستون عبور کرده و وارد قهوه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *